Havárie vozů R1: Tragédie ukončila vývoj českých vlaků metra. Ty pak nahradily zastaralé sovětské stroje

4/7
Přehled fotografií
Zavřít
  • Na přelomu let 1967/1968 připravil pro nabídkový projekt architekt Kardaus futuristickou studii budoucího pražského metra
    Na přelomu let 1967/1968 připravil pro nabídkový projekt architekt Kardaus futuristickou studii budoucího pražského metra| Zdroj: HISTORICKÝ ARCHÍV DPP
  • Jednou z designových inspirací moderních vozů pro pražské metro byla zadní část automobilu Renault 16
    Jednou z designových inspirací moderních vozů pro pražské metro byla zadní část automobilu Renault 16| Zdroj: Roger-Viollet / AFP / Profimedia
  • Jedna z mála dochovaných barevných fotografií na jednotku R/II z doby počátku zkoušek na kačerovské zkušební trati
    Jedna z mála dochovaných barevných fotografií na jednotku R/II z doby počátku zkoušek na kačerovské zkušební trati| Zdroj: HISTORICKÝ ARCHÍV DPP
  • Zkušební trať u depa Kačerov. Testovaná vozová jednotka R1/II nezačala u stanoveného bodu ­včas brzdit a vysokou rychlostí projela zavřenými vraty do plechového přístřešku, kde stála druhá souprava. Tu nárazem odhodila ven k provizorní měnírně.
    Zkušební trať u depa Kačerov. Testovaná vozová jednotka R1/II nezačala u stanoveného bodu ­včas brzdit a vysokou rychlostí projela zavřenými vraty do plechového přístřešku, kde stála druhá souprava. Tu nárazem odhodila ven k provizorní měnírně.| Zdroj: HISTORICKÝ ARCHÍV DPP
  • Zkušební trať u depa Kačerov. Testovaná vozová jednotka R1/II nezačala u stanoveného bodu ­včas brzdit a vysokou rychlostí projela zavřenými vraty do plechového přístřešku, kde stála druhá souprava. Tu nárazem odhodila ven k provizorní měnírně.
    Zkušební trať u depa Kačerov. Testovaná vozová jednotka R1/II nezačala u stanoveného bodu ­včas brzdit a vysokou rychlostí projela zavřenými vraty do plechového přístřešku, kde stála druhá souprava. Tu nárazem odhodila ven k provizorní měnírně.| Zdroj: HISTORICKÝ ARCHÍV DPP
  • Zkušební trať u depa Kačerov. Testovaná vozová jednotka R1/II nezačala u stanoveného bodu ­včas brzdit a vysokou rychlostí projela zavřenými vraty do plechového přístřešku, kde stála druhá souprava. Tu nárazem odhodila ven k provizorní měnírně.
    Zkušební trať u depa Kačerov. Testovaná vozová jednotka R1/II nezačala u stanoveného bodu ­včas brzdit a vysokou rychlostí projela zavřenými vraty do plechového přístřešku, kde stála druhá souprava. Tu nárazem odhodila ven k provizorní měnírně.| Zdroj: HISTORICKÝ ARCHÍV DPP
  • Dobový model soupravy R1 na výstavě o metru v roce 1970. Ten jediný se zachoval a je stále vidět v pražském Muzeum městské hromadné dopravy ve Střešovicích.
    Dobový model soupravy R1 na výstavě o metru v roce 1970. Ten jediný se zachoval a je stále vidět v pražském Muzeum městské hromadné dopravy ve Střešovicích.| Zdroj: HISTORICKÝ ARCHÍV DPP
Na přelomu let 1967/1968 připravil pro nabídkový projekt architekt Kardaus futuristickou studii budoucího pražského metra
Jednou z designových inspirací moderních vozů pro pražské metro byla zadní část automobilu Renault 16
Jedna z mála dochovaných barevných fotografií na jednotku R/II z doby počátku zkoušek na kačerovské zkušební trati
Zkušební trať u depa Kačerov. Testovaná vozová jednotka R1/II nezačala u stanoveného bodu ­včas brzdit a vysokou rychlostí projela zavřenými vraty do plechového přístřešku, kde stála druhá souprava. Tu nárazem odhodila ven k provizorní měnírně.
Zkušební trať u depa Kačerov. Testovaná vozová jednotka R1/II nezačala u stanoveného bodu ­včas brzdit a vysokou rychlostí projela zavřenými vraty do plechového přístřešku, kde stála druhá souprava. Tu nárazem odhodila ven k provizorní měnírně.
Zkušební trať u depa Kačerov. Testovaná vozová jednotka R1/II nezačala u stanoveného bodu ­včas brzdit a vysokou rychlostí projela zavřenými vraty do plechového přístřešku, kde stála druhá souprava. Tu nárazem odhodila ven k provizorní měnírně.
Dobový model soupravy R1 na výstavě o metru v roce 1970. Ten jediný se zachoval a je stále vidět v pražském Muzeum městské hromadné dopravy ve Střešovicích.