Na přelomu let 1967/1968 připravil pro nabídkový projekt architekt Kardaus futuristickou studii budoucího pražského metra|
Zdroj: HISTORICKÝ ARCHÍV DPP
Jednou z designových inspirací moderních vozů pro pražské metro byla zadní část automobilu Renault 16|
Zdroj: Roger-Viollet / AFP / Profimedia
Jedna z mála dochovaných barevných fotografií na jednotku R/II z doby počátku zkoušek na kačerovské zkušební trati|
Zdroj: HISTORICKÝ ARCHÍV DPP
Zkušební trať u depa Kačerov. Testovaná vozová jednotka R1/II nezačala u stanoveného bodu včas brzdit a vysokou rychlostí projela zavřenými vraty do plechového přístřešku, kde stála druhá souprava. Tu nárazem odhodila ven k provizorní měnírně.|
Zdroj: HISTORICKÝ ARCHÍV DPP
Zkušební trať u depa Kačerov. Testovaná vozová jednotka R1/II nezačala u stanoveného bodu včas brzdit a vysokou rychlostí projela zavřenými vraty do plechového přístřešku, kde stála druhá souprava. Tu nárazem odhodila ven k provizorní měnírně.|
Zdroj: HISTORICKÝ ARCHÍV DPP
Zkušební trať u depa Kačerov. Testovaná vozová jednotka R1/II nezačala u stanoveného bodu včas brzdit a vysokou rychlostí projela zavřenými vraty do plechového přístřešku, kde stála druhá souprava. Tu nárazem odhodila ven k provizorní měnírně.|
Zdroj: HISTORICKÝ ARCHÍV DPP
Dobový model soupravy R1 na výstavě o metru v roce 1970. Ten jediný se zachoval a je stále vidět v pražském Muzeum městské hromadné dopravy ve Střešovicích.|
Zdroj: HISTORICKÝ ARCHÍV DPP