Britské královny rychlosti: Nahlédněte do světa závodících krásek 30. let minulého století

3/22
Přehled fotografií
Zavřít
  • Elsie Wisdom vyhrála společně s Joan Richmond první závod na 1000 mil.
    Elsie Wisdom vyhrála společně s Joan Richmond první závod na 1000 mil.| Zdroj: Flickr
  • Gordon Simpson a Joan Richmond kouří před závodem (červenec, 1934).
    Gordon Simpson a Joan Richmond kouří před závodem (červenec, 1934).| Zdroj: Flickr
  • Baronka Dorndorf a její Peugeot 402 Darl’Mat Special Sport Roadster.
    Baronka Dorndorf a její Peugeot 402 Darl’Mat Special Sport Roadster.| Zdroj: Flickr
  • Gwenda Stewart, Doreen Evans, Kay Petre, Elsie Wisdom (září, 1935).
    Gwenda Stewart, Doreen Evans, Kay Petre, Elsie Wisdom (září, 1935).| Zdroj: Flickr
  • Elsie Wisdom vyhrála společně s Joan Richmond první závod na 1000 mil.
    Elsie Wisdom vyhrála společně s Joan Richmond první závod na 1000 mil.| Zdroj: Flickr
  • Eileen Ellison a její Bugatti.
    Eileen Ellison a její Bugatti.| Zdroj: Flickr
  • Mechanik se stará o helmu Dorothy Turner (červenec, 1937).
    Mechanik se stará o helmu Dorothy Turner (červenec, 1937).| Zdroj: Flickr
  • Paddy Naismith tlačí svůj vůz na start (5. června, 1933).
    Paddy Naismith tlačí svůj vůz na start (5. června, 1933).| Zdroj: Flickr
  • Tři vozy MG se připravují na odjezd do Le Mans.
    Tři vozy MG se připravují na odjezd do Le Mans.| Zdroj: Flickr
  • Kay Petre a její V12 Delage v červenci roku 1937.
    Kay Petre a její V12 Delage v červenci roku 1937.| Zdroj: Flickr
  • Stavba legendárního Brooklands stála kolem 100 tisíc liber, což je v přepočtu na dnešní peníze zhruba 300 milionů korun.
    Stavba legendárního Brooklands stála kolem 100 tisíc liber, což je v přepočtu na dnešní peníze zhruba 300 milionů korun.| Zdroj: Flickr
  • Stavba legendárního Brooklands stála kolem 100 tisíc liber, což je v přepočtu na dnešní peníze zhruba 300 milionů korun.
    Stavba legendárního Brooklands stála kolem 100 tisíc liber, což je v přepočtu na dnešní peníze zhruba 300 milionů korun.| Zdroj: Flickr
  • Slečna Alwynne pracovala na okruhu jako mechanik (červenec, 1931).
    Slečna Alwynne pracovala na okruhu jako mechanik (červenec, 1931).| Zdroj: Flickr
  • Doreen Evans přebírá šerpu v červenci roku 1935.
    Doreen Evans přebírá šerpu v červenci roku 1935.| Zdroj: Flickr
  • Doreen Evans pocházela z rodiny, jež prodávala vozy MG. Závodila společně s bratry a ve vozu MG absolvovala i legendární závod v Le Mans.
    Doreen Evans pocházela z rodiny, jež prodávala vozy MG. Závodila společně s bratry a ve vozu MG absolvovala i legendární závod v Le Mans.| Zdroj: Flickr
  • Stavba legendárního Brooklands stála kolem 100 tisíc liber, což je v přepočtu na dnešní peníze zhruba 300 milionů korun.
    Stavba legendárního Brooklands stála kolem 100 tisíc liber, což je v přepočtu na dnešní peníze zhruba 300 milionů korun.| Zdroj: Flickr
  • Fay Taylour byla známá jako „Létající Fay“. V 30. letech si užívala slávy, nicméně po začátku 2. světové války byla zadržena pro údajnou inklinaci k fašismu. Měla mít dokonce poměr s Oswaldem Mosleym, vůdcem britského fašistického hnutí. Po válce se vrátila k závodění a soupeřila i s mladým Stirlingem Mossem, budoucí legendou motoristického sportu.
    Fay Taylour byla známá jako „Létající Fay“. V 30. letech si užívala slávy, nicméně po začátku 2. světové války byla zadržena pro údajnou inklinaci k fašismu. Měla mít dokonce poměr s Oswaldem Mosleym, vůdcem britského fašistického hnutí. Po válce se vrátila k závodění a soupeřila i s mladým Stirlingem Mossem, budoucí legendou motoristického sportu.| Zdroj: Flickr
  • Violet Cordery v roce 1930. Tato odvážná dáma byla známá pro netradiční kousky, které se svými vozy předváděla. Jednou údajně absolvovala 25 mil po Brooklands se zařazeným zpětným chodem. Jindy společně se sestrou ujela po okruhu 30 tisíc mil s průměrnou rychlostí 99 kilometrů v hodině. Automobilka Invicta se tak snažila prokázat spolehlivost svých automobilů.
    Violet Cordery v roce 1930. Tato odvážná dáma byla známá pro netradiční kousky, které se svými vozy předváděla. Jednou údajně absolvovala 25 mil po Brooklands se zařazeným zpětným chodem. Jindy společně se sestrou ujela po okruhu 30 tisíc mil s průměrnou rychlostí 99 kilometrů v hodině. Automobilka Invicta se tak snažila prokázat spolehlivost svých automobilů.| Zdroj: Flickr
  • Gwenda Stewart držela na Brooklands rekord mezi ženami s nejvyšší dosaženou rychlostí 218,79 kilometru v hodině.
    Gwenda Stewart držela na Brooklands rekord mezi ženami s nejvyšší dosaženou rychlostí 218,79 kilometru v hodině.| Zdroj: Flickr
  • Kay Petre a její V12 Delage v červenci roku 1937.
    Kay Petre a její V12 Delage v červenci roku 1937.| Zdroj: Flickr
  • Kay Petre a její V12 Delage v červenci roku 1937.
    Kay Petre a její V12 Delage v červenci roku 1937.| Zdroj: Flickr
  • Kitty Brunell pracuje na motoru svého AC Ace Sports. Kitty je historicky jedinou ženou, která kdy vyhrála British RAC Rally. Stalo se tak v roce 1933, tedy rok poté, co byla na okruhu Brooklands pořízena tato fotografie.
    Kitty Brunell pracuje na motoru svého AC Ace Sports. Kitty je historicky jedinou ženou, která kdy vyhrála British RAC Rally. Stalo se tak v roce 1933, tedy rok poté, co byla na okruhu Brooklands pořízena tato fotografie.| Zdroj: Flickr
Elsie Wisdom vyhrála společně s Joan Richmond první závod na 1000 mil.
Gordon Simpson a Joan Richmond kouří před závodem (červenec, 1934).
Baronka Dorndorf a její Peugeot 402 Darl’Mat Special Sport Roadster.
Gwenda Stewart, Doreen Evans, Kay Petre, Elsie Wisdom (září, 1935).
Elsie Wisdom vyhrála společně s Joan Richmond první závod na 1000 mil.
Eileen Ellison a její Bugatti.
Mechanik se stará o helmu Dorothy Turner (červenec, 1937).
Paddy Naismith tlačí svůj vůz na start (5. června, 1933).
Tři vozy MG se připravují na odjezd do Le Mans.
Kay Petre a její V12 Delage v červenci roku 1937.
Stavba legendárního Brooklands stála kolem 100 tisíc liber, což je v přepočtu na dnešní peníze zhruba 300 milionů korun.
Stavba legendárního Brooklands stála kolem 100 tisíc liber, což je v přepočtu na dnešní peníze zhruba 300 milionů korun.
Slečna Alwynne pracovala na okruhu jako mechanik (červenec, 1931).
Doreen Evans přebírá šerpu v červenci roku 1935.
Doreen Evans pocházela z rodiny, jež prodávala vozy MG. Závodila společně s bratry a ve vozu MG absolvovala i legendární závod v Le Mans.
Stavba legendárního Brooklands stála kolem 100 tisíc liber, což je v přepočtu na dnešní peníze zhruba 300 milionů korun.
Fay Taylour byla známá jako „Létající Fay“. V 30. letech si užívala slávy, nicméně po začátku 2. světové války byla zadržena pro údajnou inklinaci k fašismu. Měla mít dokonce poměr s Oswaldem Mosleym, vůdcem britského fašistického hnutí. Po válce se vrátila k závodění a soupeřila i s mladým Stirlingem Mossem, budoucí legendou motoristického sportu.
Violet Cordery v roce 1930. Tato odvážná dáma byla známá pro netradiční kousky, které se svými vozy předváděla. Jednou údajně absolvovala 25 mil po Brooklands se zařazeným zpětným chodem. Jindy společně se sestrou ujela po okruhu 30 tisíc mil s průměrnou rychlostí 99 kilometrů v hodině. Automobilka Invicta se tak snažila prokázat spolehlivost svých automobilů.
Gwenda Stewart držela na Brooklands rekord mezi ženami s nejvyšší dosaženou rychlostí 218,79 kilometru v hodině.
Kay Petre a její V12 Delage v červenci roku 1937.
Kay Petre a její V12 Delage v červenci roku 1937.
Kitty Brunell pracuje na motoru svého AC Ace Sports. Kitty je historicky jedinou ženou, která kdy vyhrála British RAC Rally. Stalo se tak v roce 1933, tedy rok poté, co byla na okruhu Brooklands pořízena tato fotografie.