Rok bez léta: Extrémně studený rok 1816 měl zásadní vliv nejen na populaci, ale i na umění a bicykly

1/6
Přehled fotografií
Zavřít
  • Romantičtí malíři po explozi Tambury vytvořili řadu obrazů s dech- beroucími scené­riemi, kterých by bez výbuchu vulkánu nebylo. Uvádíme dvě díla Caspara Davida Friedricha pro srovnání po a před výbuchem – Two Men by the Sea...
    Romantičtí malíři po explozi Tambury vytvořili řadu obrazů s dech- beroucími scené­riemi, kterých by bez výbuchu vulkánu nebylo. Uvádíme dvě díla Caspara Davida Friedricha pro srovnání po a před výbuchem – Two Men by the Sea...| Zdroj: Wikipedia
  • ... a Mönch am Meer.
    ... a Mönch am Meer.| Zdroj: Wikipedia
  • Velikostní porovnání Tambory a Vesuvu (vpravo nahoře)
    Velikostní porovnání Tambory a Vesuvu (vpravo nahoře)| Zdroj: AFP / NASA / AFP / Profimedia
  • Z důvodu úbytku tažných koní sestrojil německý vynálezce Karl Drais v roce 1817 stroj Laufmaschine, později známý jako draisina a ve Francii patentovaný jako vélocipède
    Z důvodu úbytku tažných koní sestrojil německý vynálezce Karl Drais v roce 1817 stroj Laufmaschine, později známý jako draisina a ve Francii patentovaný jako vélocipède| Zdroj: Wikipedia
  • Z důvodu úbytku tažných koní sestrojil německý vynálezce Karl Drais v roce 1817 stroj Laufmaschine, později známý jako draisina a ve Francii patentovaný jako vélocipède
    Z důvodu úbytku tažných koní sestrojil německý vynálezce Karl Drais v roce 1817 stroj Laufmaschine, později známý jako draisina a ve Francii patentovaný jako vélocipède| Zdroj: Wikipedia
  • Na vrcholu Tambory zůstala dodnes obrovská kaldera o průměru šest kilometrů a hloubce 1 100 metrů
    Na vrcholu Tambory zůstala dodnes obrovská kaldera o průměru šest kilometrů a hloubce 1 100 metrů| Zdroj: Wikipedia
Romantičtí malíři po explozi Tambury vytvořili řadu obrazů s dech- beroucími scené­riemi, kterých by bez výbuchu vulkánu nebylo. Uvádíme dvě díla Caspara Davida Friedricha pro srovnání po a před výbuchem – Two Men by the Sea...
... a Mönch am Meer.
Velikostní porovnání Tambory a Vesuvu (vpravo nahoře)
Z důvodu úbytku tažných koní sestrojil německý vynálezce Karl Drais v roce 1817 stroj Laufmaschine, později známý jako draisina a ve Francii patentovaný jako vélocipède
Z důvodu úbytku tažných koní sestrojil německý vynálezce Karl Drais v roce 1817 stroj Laufmaschine, později známý jako draisina a ve Francii patentovaný jako vélocipède
Na vrcholu Tambory zůstala dodnes obrovská kaldera o průměru šest kilometrů a hloubce 1 100 metrů