Jak měla vypadat česká metropole po německém vítězství?

1/8
Přehled fotografií
Zavřít
  • Studie NUSELSKÉHO MOSTU od arch. Dischingera, pohled od Pankráce směrem k městskému centru. Čtyřproudá komunikace měla být tehdy doplněna nejen chodníky, ale i cyklostezkami.
    Studie NUSELSKÉHO MOSTU od arch. Dischingera, pohled od Pankráce směrem k městskému centru. Čtyřproudá komunikace měla být tehdy doplněna nejen chodníky, ale i cyklostezkami.| Zdroj: Národní archív
  • Pohled na průběh transverzály směrem OD NUSELSKÉHO MOSTU K MUZEU
    Pohled na průběh transverzály směrem OD NUSELSKÉHO MOSTU K MUZEU| Zdroj: Národní archív
  • Návrhy řešení okolí plánované transverzály – okolí Německého divadla, dnes STÁTNÍ OPERY PRAHA
    Návrhy řešení okolí plánované transverzály – okolí Německého divadla, dnes STÁTNÍ OPERY PRAHA| Zdroj: Národní archív
  • Návrh zástavby v okolí pražské severojižní transverzály. Pohled od křižovatky s „FLORENZGASSE“ směrem k hlavnímu nádraží.
    Návrh zástavby v okolí pražské severojižní transverzály. Pohled od křižovatky s „FLORENZGASSE“ směrem k hlavnímu nádraží.| Zdroj: Národní archív
  • Studie možného severního zakončení transverzály, tzv. severní tangenta v prostoru pražské TROJE. Objekt na konci mostu měl v sobě skrývat nádražní budovu. Dochováno je několik návrhů této lokality. Navrhovaný most se kryje s dnešním mostem Barikádníků.
    Studie možného severního zakončení transverzály, tzv. severní tangenta v prostoru pražské TROJE. Objekt na konci mostu měl v sobě skrývat nádražní budovu. Dochováno je několik návrhů této lokality. Navrhovaný most se kryje s dnešním mostem Barikádníků.| Zdroj: Národní archív
  • Návrhy řešení okolí plánované transverzály – PROSTOR NÁDRAŽÍ PRAHA-BUBNY AŽ K NÁBŘEŽÍ PŘED TROJSKÝM MOSTEM (dnes most Barikádníků) od architekta z pražské německé techniky Ericha Langhammera. Mělo se jednat o nové administrativní a kulturní centrum německé Prahy. Pro úřední budovy a objekty s kulturním a společenským využitím byla často volena forma monumentálního neoklasicismu, jenž rád ve svých projektech používal i Albert Speer, který ostatně měl studie této lokality k posouzení.
    Návrhy řešení okolí plánované transverzály – PROSTOR NÁDRAŽÍ PRAHA-BUBNY AŽ K NÁBŘEŽÍ PŘED TROJSKÝM MOSTEM (dnes most Barikádníků) od architekta z pražské německé techniky Ericha Langhammera. Mělo se jednat o nové administrativní a kulturní centrum německé Prahy. Pro úřední budovy a objekty s kulturním a společenským využitím byla často volena forma monumentálního neoklasicismu, jenž rád ve svých projektech používal i Albert Speer, který ostatně měl studie této lokality k posouzení.| Zdroj: Národní archív
  • PRAHA, SEVEROJIŽNÍ TRANSVERZÁLA a její zasazení do pražského terénu od Troje přes nové německé centrum, přes hlavní nádraží a muzeum po Nuselský most. Podobnost s dnešní magistrálou čistě náhodná?
    PRAHA, SEVEROJIŽNÍ TRANSVERZÁLA a její zasazení do pražského terénu od Troje přes nové německé centrum, přes hlavní nádraží a muzeum po Nuselský most. Podobnost s dnešní magistrálou čistě náhodná?| Zdroj: Národní archív
  • Pohled na průběh transverzály směrem od Národního, tehdy ovšem Zemského muzea. MEZI MUZEEM A NUSELSKÝM MOSTEM mělo trase transverzály ustoupit na každé straně ulice několik domů, podél chodníků měla být osázena zeleň.
    Pohled na průběh transverzály směrem od Národního, tehdy ovšem Zemského muzea. MEZI MUZEEM A NUSELSKÝM MOSTEM mělo trase transverzály ustoupit na každé straně ulice několik domů, podél chodníků měla být osázena zeleň.| Zdroj: Národní archív
Studie NUSELSKÉHO MOSTU od arch. Dischingera, pohled od Pankráce směrem k městskému centru. Čtyřproudá komunikace měla být tehdy doplněna nejen chodníky, ale i cyklostezkami.
Pohled na průběh transverzály směrem OD NUSELSKÉHO MOSTU K MUZEU
Návrhy řešení okolí plánované transverzály – okolí Německého divadla, dnes STÁTNÍ OPERY PRAHA
Návrh zástavby v okolí pražské severojižní transverzály. Pohled od křižovatky s „FLORENZGASSE“ směrem k hlavnímu nádraží.
Studie možného severního zakončení transverzály, tzv. severní tangenta v prostoru pražské TROJE. Objekt na konci mostu měl v sobě skrývat nádražní budovu. Dochováno je několik návrhů této lokality. Navrhovaný most se kryje s dnešním mostem Barikádníků.
Návrhy řešení okolí plánované transverzály – PROSTOR NÁDRAŽÍ PRAHA-BUBNY AŽ K NÁBŘEŽÍ PŘED TROJSKÝM MOSTEM (dnes most Barikádníků) od architekta z pražské německé techniky Ericha Langhammera. Mělo se jednat o nové administrativní a kulturní centrum německé Prahy. Pro úřední budovy a objekty s kulturním a společenským využitím byla často volena forma monumentálního neoklasicismu, jenž rád ve svých projektech používal i Albert Speer, který ostatně měl studie této lokality k posouzení.
PRAHA, SEVEROJIŽNÍ TRANSVERZÁLA a její zasazení do pražského terénu od Troje přes nové německé centrum, přes hlavní nádraží a muzeum po Nuselský most. Podobnost s dnešní magistrálou čistě náhodná?
Pohled na průběh transverzály směrem od Národního, tehdy ovšem Zemského muzea. MEZI MUZEEM A NUSELSKÝM MOSTEM mělo trase transverzály ustoupit na každé straně ulice několik domů, podél chodníků měla být osázena zeleň.