Opera na dálnici: Příběh pražské Státní opery je i příběhem česko-německých vztahů

4/6
Přehled fotografií
Zavřít
  • Budova Nového německého divadla byla 5. ledna 1888 slavnostně otevřena Wagnerovou operou Mistři pěvci norimberští
    Budova Nového německého divadla byla 5. ledna 1888 slavnostně otevřena Wagnerovou operou Mistři pěvci norimberští| Zdroj: Archív Národního divadla
  • Generální rekonstrukce, která v tehdejším Smetanově divadle proběhla v letech 1967–1973, podle slov současného ředitele Národního divadla Jana Buriana mnohé změnila k horšímu
    Generální rekonstrukce, která v tehdejším Smetanově divadle proběhla v letech 1967–1973, podle slov současného ředitele Národního divadla Jana Buriana mnohé změnila k horšímu| Zdroj: Archív Národního divadla
  • Nové německé divadlo za časů první republiky, kdy před ním ještě byla promenáda. Později tudy vedla tramvajová linka, dnes tříproudá magistrála.
    Nové německé divadlo za časů první republiky, kdy před ním ještě byla promenáda. Později tudy vedla tramvajová linka, dnes tříproudá magistrála.| Zdroj: Archív Národního divadla
  • Původně stával vedle operního divadla z jedné strany hotel, z druhé budova Plodinové burzy, která vyrostla na pozemku bývalé divadelní zahrady. Převýšenou dostavbou Národního shromáždění ztratilo divadlo své původní postavení architektonické dominanty mezi Národním muzeem a hlavním nádražím, navíc bylo z obou stran spoutáno severojižní magistrálou, která výrazně zvýšila hladinu hluku a smogu.
    Původně stával vedle operního divadla z jedné strany hotel, z druhé budova Plodinové burzy, která vyrostla na pozemku bývalé divadelní zahrady. Převýšenou dostavbou Národního shromáždění ztratilo divadlo své původní postavení architektonické dominanty mezi Národním muzeem a hlavním nádražím, navíc bylo z obou stran spoutáno severojižní magistrálou, která výrazně zvýšila hladinu hluku a smogu.| Zdroj: ČTK
  • Kolem Státní opery projede každý všední den v obou směrech zhruba 90 000 aut
    Kolem Státní opery projede každý všední den v obou směrech zhruba 90 000 aut| Zdroj: Archív Národního divadla
  • V 90. letech vznikla studie, která navrhovala odklonit magistrálu za budovy Státní opery a Národního muzea, ale pro nákladnost nebyla nikdy realizována. A nejspíš ani nikdy nebude.
    V 90. letech vznikla studie, která navrhovala odklonit magistrálu za budovy Státní opery a Národního muzea, ale pro nákladnost nebyla nikdy realizována. A nejspíš ani nikdy nebude.| Zdroj: Satra.cz
Budova Nového německého divadla byla 5. ledna 1888 slavnostně otevřena Wagnerovou operou Mistři pěvci norimberští
Generální rekonstrukce, která v tehdejším Smetanově divadle proběhla v letech 1967–1973, podle slov současného ředitele Národního divadla Jana Buriana mnohé změnila k horšímu
Nové německé divadlo za časů první republiky, kdy před ním ještě byla promenáda. Později tudy vedla tramvajová linka, dnes tříproudá magistrála.
Původně stával vedle operního divadla z jedné strany hotel, z druhé budova Plodinové burzy, která vyrostla na pozemku bývalé divadelní zahrady. Převýšenou dostavbou Národního shromáždění ztratilo divadlo své původní postavení architektonické dominanty mezi Národním muzeem a hlavním nádražím, navíc bylo z obou stran spoutáno severojižní magistrálou, která výrazně zvýšila hladinu hluku a smogu.
Kolem Státní opery projede každý všední den v obou směrech zhruba 90 000 aut
V 90. letech vznikla studie, která navrhovala odklonit magistrálu za budovy Státní opery a Národního muzea, ale pro nákladnost nebyla nikdy realizována. A nejspíš ani nikdy nebude.