Přes Atlantik do Rokycan. Češi podnikli punkový roadtrip letadlovým veteránem z roku 1961

2/3
Přehled fotografií
Zavřít
  • Letadlo zkonstruované už v roce 1961 sice několik let neletělo, což však dvojici kamarádů nijak neodradilo a na podzim předloňského roku odletěli do Kalifornie bellanku definitivně koupit. Po následných deseti dnech montování se letecká „dáma“ znovu vznesla do vzduchu.
    Letadlo zkonstruované už v roce 1961 sice několik let neletělo, což však dvojici kamarádů nijak neodradilo a na podzim předloňského roku odletěli do Kalifornie bellanku definitivně koupit. Po následných deseti dnech montování se letecká „dáma“ znovu vznesla do vzduchu.| Zdroj: Archív rodiny Kolduškových
  • „Na letišti v Montrealu nás letový dispečer zařadil do fronty mezi obrovská letadla, která mají mnohem vyšší přistávací rychlost – a tak jsme oproti naší běžné přistávací rychlosti 160 kilo­metrů v hodině museli přistávat bez vysunutých klapek rychlostí asi 260 kilometrů v hodině.“
    „Na letišti v Montrealu nás letový dispečer zařadil do fronty mezi obrovská letadla, která mají mnohem vyšší přistávací rychlost – a tak jsme oproti naší běžné přistávací rychlosti 160 kilo­metrů v hodině museli přistávat bez vysunutých klapek rychlostí asi 260 kilometrů v hodině.“| Zdroj: Archív rodiny Kolduškových
  • Po celou dobu cestování napříč Spojenými státy se snažili létat ve výšce 10 tisíc stop, tedy lehce přes tři kilometry – v ní má letadlo nejnižší spotřebu.
    Po celou dobu cestování napříč Spojenými státy se snažili létat ve výšce 10 tisíc stop, tedy lehce přes tři kilometry – v ní má letadlo nejnižší spotřebu.| Zdroj: Archív rodiny Kolduškových
Letadlo zkonstruované už v roce 1961 sice několik let neletělo, což však dvojici kamarádů nijak neodradilo a na podzim předloňského roku odletěli do Kalifornie bellanku definitivně koupit. Po následných deseti dnech montování se letecká „dáma“ znovu vznesla do vzduchu.
„Na letišti v Montrealu nás letový dispečer zařadil do fronty mezi obrovská letadla, která mají mnohem vyšší přistávací rychlost – a tak jsme oproti naší běžné přistávací rychlosti 160 kilo­metrů v hodině museli přistávat bez vysunutých klapek rychlostí asi 260 kilometrů v hodině.“
Po celou dobu cestování napříč Spojenými státy se snažili létat ve výšce 10 tisíc stop, tedy lehce přes tři kilometry – v ní má letadlo nejnižší spotřebu.