Cože, vy neznáte Punťu? Šlo po něm gestapo a kámošil s Laurelem a Hardym!

4/10
Přehled fotografií
Zavřít
  • Punťa brzy začal rozvíjet aktivní komunikaci se svými čtenáři, zavítal do ilustrované prózy, stal se hrdinou divadelního představení a laskavá i čtverácká tvář titulního protagonisty shlížela na malé příznivce i z nejrůznějších dalších stran: odznáčky a kostýmními střihy počínaje a mýdlem konče.
    Punťa brzy začal rozvíjet aktivní komunikaci se svými čtenáři, zavítal do ilustrované prózy, stal se hrdinou divadelního představení a laskavá i čtverácká tvář titulního protagonisty shlížela na malé příznivce i z nejrůznějších dalších stran: odznáčky a kostýmními střihy počínaje a mýdlem konče.| Zdroj: Archiv nakladatelství Akropolis, 1935 (z LPD 12-1935-s2)
  • První z knih, pojmenovaná Příběhy, přináší bohatý, takřka 200 epizod čítající výbor z centrálního obrázkového seriálu.
    První z knih, pojmenovaná Příběhy, přináší bohatý, takřka 200 epizod čítající výbor z centrálního obrázkového seriálu.| Zdroj: Archiv nakladatelství Akropolis, foto Olga Sedílková
  • Druhý svazek – Studie – pak nabízí kulturně- a literárněhistorické, teoretické a interpretační ohledání celého „světa kolem Punti“.
    Druhý svazek – Studie – pak nabízí kulturně- a literárněhistorické, teoretické a interpretační ohledání celého „světa kolem Punti“.| Zdroj: Archiv nakladatelství Akropolis, foto Olga Sedílková
  • Dnes již psíka Punťu téměř nikdo nezná, za časů své největší slávy – ohraničené lety 1934 a 1942 – ale patřil mezi nejzářivější domácí kreslené celebrity.
    Dnes již psíka Punťu téměř nikdo nezná, za časů své největší slávy – ohraničené lety 1934 a 1942 – ale patřil mezi nejzářivější domácí kreslené celebrity.| Zdroj: Archiv nakladatelství Akropolis
  • Výjimečně populární, dětmi milovaný a vydavatelstvím Rodina velmi nápaditě spravovaný a rozvíjený seriál se neomezoval jen na komiksové příběhy a jednu publikační platformu...
    Výjimečně populární, dětmi milovaný a vydavatelstvím Rodina velmi nápaditě spravovaný a rozvíjený seriál se neomezoval jen na komiksové příběhy a jednu publikační platformu...| Zdroj: Archiv nakladatelství Akropolis
  • Soubor Punťa – zapomenutý hrdina českého komiksu (1934–1942) sestává ze dvou samostatných knih.
    Soubor Punťa – zapomenutý hrdina českého komiksu (1934–1942) sestává ze dvou samostatných knih.| Zdroj: Archiv nakladatelství Akropolis
  • Domovský prostor dětské přílohy oblíbeného ženského časopisu List paní a dívek začal být Punťovi velmi brzy těsný, a tak záhy začal hledat slávu v samostatném časopise nesoucím jeho jméno.
    Domovský prostor dětské přílohy oblíbeného ženského časopisu List paní a dívek začal být Punťovi velmi brzy těsný, a tak záhy začal hledat slávu v samostatném časopise nesoucím jeho jméno.| Zdroj: Archiv nakladatelství Akropolis
  • Poznat Punťu znamená pochopit jednu pozapomenutou kapitolku českých kulturních dějin – seznámení s tímto kresleným psíkem poskytuje příležitost k rozšíření našeho povědomí o historii českého komiksu, proměnách dětských časopisů, ale i obecněji domácí kultuře dětí jako takové.
    Poznat Punťu znamená pochopit jednu pozapomenutou kapitolku českých kulturních dějin – seznámení s tímto kresleným psíkem poskytuje příležitost k rozšíření našeho povědomí o historii českého komiksu, proměnách dětských časopisů, ale i obecněji domácí kultuře dětí jako takové.| Zdroj: Archiv nakladatelství Akropolis
  • Punťa nebyl „jen tak nějaké obrázkové čtení pro děti“: promyšleností, ambicemi, neskrývanou komerčností i například způsobem aktivní práce s publikem představoval časopis v československém prostoru malou revoluci a svého druhu domácí variaci na produkci studia Walta Disneye s jeho myšáky a kačery, kteří ve stejné době nabírali na své globální popularitě.
    Punťa nebyl „jen tak nějaké obrázkové čtení pro děti“: promyšleností, ambicemi, neskrývanou komerčností i například způsobem aktivní práce s publikem představoval časopis v československém prostoru malou revoluci a svého druhu domácí variaci na produkci studia Walta Disneye s jeho myšáky a kačery, kteří ve stejné době nabírali na své globální popularitě.| Zdroj: Archiv nakladatelství Akropolis
  • Klapbox s knihami doplňují drobné faksimile příležitostných či reklamních tisků a další související materiály.
    Klapbox s knihami doplňují drobné faksimile příležitostných či reklamních tisků a další související materiály.| Zdroj: Archiv nakladatelství Akropolis
Punťa brzy začal rozvíjet aktivní komunikaci se svými čtenáři, zavítal do ilustrované prózy, stal se hrdinou divadelního představení a laskavá i čtverácká tvář titulního protagonisty shlížela na malé příznivce i z nejrůznějších dalších stran: odznáčky a kostýmními střihy počínaje a mýdlem konče.
První z knih, pojmenovaná Příběhy, přináší bohatý, takřka 200 epizod čítající výbor z centrálního obrázkového seriálu.
Druhý svazek – Studie – pak nabízí kulturně- a literárněhistorické, teoretické a interpretační ohledání celého „světa kolem Punti“.
Dnes již psíka Punťu téměř nikdo nezná, za časů své největší slávy – ohraničené lety 1934 a 1942 – ale patřil mezi nejzářivější domácí kreslené celebrity.
Výjimečně populární, dětmi milovaný a vydavatelstvím Rodina velmi nápaditě spravovaný a rozvíjený seriál se neomezoval jen na komiksové příběhy a jednu publikační platformu...
Soubor Punťa – zapomenutý hrdina českého komiksu (1934–1942) sestává ze dvou samostatných knih.
Domovský prostor dětské přílohy oblíbeného ženského časopisu List paní a dívek začal být Punťovi velmi brzy těsný, a tak záhy začal hledat slávu v samostatném časopise nesoucím jeho jméno.
Poznat Punťu znamená pochopit jednu pozapomenutou kapitolku českých kulturních dějin – seznámení s tímto kresleným psíkem poskytuje příležitost k rozšíření našeho povědomí o historii českého komiksu, proměnách dětských časopisů, ale i obecněji domácí kultuře dětí jako takové.
Punťa nebyl „jen tak nějaké obrázkové čtení pro děti“: promyšleností, ambicemi, neskrývanou komerčností i například způsobem aktivní práce s publikem představoval časopis v československém prostoru malou revoluci a svého druhu domácí variaci na produkci studia Walta Disneye s jeho myšáky a kačery, kteří ve stejné době nabírali na své globální popularitě.
Klapbox s knihami doplňují drobné faksimile příležitostných či reklamních tisků a další související materiály.