Spojit tunelem Británii a Francii plánoval už Napoleon. Podařilo se to až před 25 lety

1/6
Přehled fotografií
Zavřít
  • Tunel pod Lamanšským průlivem otevřeli 6. května 1994 královna Alžběta II. a prezident François Mitterrand.
    Tunel pod Lamanšským průlivem otevřeli 6. května 1994 královna Alžběta II. a prezident François Mitterrand.| Zdroj: Profimedia
  • Návrh podvodního železničního spojení Francie a Anglie podle francouzského architekta Hectora Horeaua
    Návrh podvodního železničního spojení Francie a Anglie podle francouzského architekta Hectora Horeaua| Zdroj: Profimedia
  • Stavbaři, kteří tunely hloubili z obou stran zároveň, se poprvé setkali 1. prosince 1990 ve 12 hodin 12 minut, a to v servisním tunelu, 22,3 kilometru od Británie a 15,6 kilometru od Francie.
    Stavbaři, kteří tunely hloubili z obou stran zároveň, se poprvé setkali 1. prosince 1990 ve 12 hodin 12 minut, a to v servisním tunelu, 22,3 kilometru od Británie a 15,6 kilometru od Francie.| Zdroj: ČTK
  • 49,4  km měří eurotunel pod kanálem La Manche, z toho 38 km je pod vodou.
    49,4 km měří eurotunel pod kanálem La Manche, z toho 38 km je pod vodou.| Zdroj: profimedia.cz, EPA
  • Průběh stavebních prací na tunelu pod Lamanšským průlivem
    Průběh stavebních prací na tunelu pod Lamanšským průlivem| Zdroj: Profimedia
  • Stavbaři, kteří tunely hloubili z obou stran zároveň, se poprvé setkali 1. prosince 1990 ve 12 hodin 12 minut, a to v servisním tunelu, 22,3 kilometru od Británie a 15,6 kilometru od Francie.
    Stavbaři, kteří tunely hloubili z obou stran zároveň, se poprvé setkali 1. prosince 1990 ve 12 hodin 12 minut, a to v servisním tunelu, 22,3 kilometru od Británie a 15,6 kilometru od Francie.| Zdroj: Profimedia
Tunel pod Lamanšským průlivem otevřeli 6. května 1994 královna Alžběta II. a prezident François Mitterrand.
Návrh podvodního železničního spojení Francie a Anglie podle francouzského architekta Hectora Horeaua
Stavbaři, kteří tunely hloubili z obou stran zároveň, se poprvé setkali 1. prosince 1990 ve 12 hodin 12 minut, a to v servisním tunelu, 22,3 kilometru od Británie a 15,6 kilometru od Francie.
49,4  km měří eurotunel pod kanálem La Manche, z toho 38 km je pod vodou.
Průběh stavebních prací na tunelu pod Lamanšským průlivem
Stavbaři, kteří tunely hloubili z obou stran zároveň, se poprvé setkali 1. prosince 1990 ve 12 hodin 12 minut, a to v servisním tunelu, 22,3 kilometru od Británie a 15,6 kilometru od Francie.