Laurin & Klement: Příběh podnikavého dua, které stvořilo slavnou automobilku

3/9
Přehled fotografií
Zavřít
  • Václav Klement stojí vpravo od Václava Vondřicha, vítěze neoficiálního mistrovství světa v Dourdanu u Paříže (1905)
    Václav Klement stojí vpravo od Václava Vondřicha, vítěze neoficiálního mistrovství světa v Dourdanu u Paříže (1905)| Zdroj: foto archív Škoda Auto a autora
  • Automobil L
    Automobil L| Zdroj: foto archív Škoda Auto a autora
  • Majitelé firmy se snažili postupovat ve shodě se svými zaměstnanci.  V době první světové války tak bránili jejich mobilizaci.
    Majitelé firmy se snažili postupovat ve shodě se svými zaměstnanci. V době první světové války tak bránili jejich mobilizaci.| Zdroj: foto archív Škoda Auto a autora
  • Vzácný snímek z návštěvy prvního československého prezidenta Tomáše Garrigua Masaryka v mladoboleslavské automobilce. Vpravo od něj stojí Klement s Laurinem, mezi nimi pak bankéř Jaroslav Preiss.
    Vzácný snímek z návštěvy prvního československého prezidenta Tomáše Garrigua Masaryka v mladoboleslavské automobilce. Vpravo od něj stojí Klement s Laurinem, mezi nimi pak bankéř Jaroslav Preiss.| Zdroj: foto archív Škoda Auto a autora
  • O tři roky mladší Václav Klement se stal generálním ředitelem a po roce 1925 pod křídly firmy Škoda také generálním radou
    O tři roky mladší Václav Klement se stal generálním ředitelem a po roce 1925 pod křídly firmy Škoda také generálním radou| Zdroj: foto archív Škoda Auto a autora
  • Mechanik Václav Laurin se stal technickým ředitelem firmy
    Mechanik Václav Laurin se stal technickým ředitelem firmy| Zdroj: foto archív Škoda Auto a autora
  • Jízdní kola s vlasteneckým označením Slavia vynikala kvalitou materiálu i zpracováním. Podle plakátu měla – včetně modelky – vážit 63 kg.
    Jízdní kola s vlasteneckým označením Slavia vynikala kvalitou materiálu i zpracováním. Podle plakátu měla – včetně modelky – vážit 63 kg.| Zdroj: foto archív Škoda Auto a autora
  • Rovněž motocykly existovaly v provedení pro dámy. To zohledňovalo sukně, u nichž hrozilo, že by se mohly zaplést do výpletu či řetězu.
    Rovněž motocykly existovaly v provedení pro dámy. To zohledňovalo sukně, u nichž hrozilo, že by se mohly zaplést do výpletu či řetězu.| Zdroj: foto archív Škoda Auto a autora
  • Majitelé firmy se snažili postupovat ve shodě se svými zaměstnanci.  V době první světové války tak bránili jejich mobilizaci.
    Majitelé firmy se snažili postupovat ve shodě se svými zaměstnanci. V době první světové války tak bránili jejich mobilizaci.| Zdroj: foto archív Škoda Auto a autora
Václav Klement stojí vpravo od Václava Vondřicha, vítěze neoficiálního mistrovství světa v Dourdanu u Paříže (1905)
Automobil L
Majitelé firmy se snažili postupovat ve shodě se svými zaměstnanci.  V době první světové války tak bránili jejich mobilizaci.
Vzácný snímek z návštěvy prvního československého prezidenta Tomáše Garrigua Masaryka v mladoboleslavské automobilce. Vpravo od něj stojí Klement s Laurinem, mezi nimi pak bankéř Jaroslav Preiss.
O tři roky mladší Václav Klement se stal generálním ředitelem a po roce 1925 pod křídly firmy Škoda také generálním radou
Mechanik Václav Laurin se stal technickým ředitelem firmy
Jízdní kola s vlasteneckým označením Slavia vynikala kvalitou materiálu i zpracováním. Podle plakátu měla – včetně modelky – vážit 63 kg.
Rovněž motocykly existovaly v provedení pro dámy. To zohledňovalo sukně, u nichž hrozilo, že by se mohly zaplést do výpletu či řetězu.
Majitelé firmy se snažili postupovat ve shodě se svými zaměstnanci.  V době první světové války tak bránili jejich mobilizaci.