Příběh české pracovitosti, umu a hrdinství. Jak manažer Jaroslav Frei schoval Němcům stovky tun surovin

2/6
Zavřít
  • Prototypy péráka jezdily se značkami SS a na benzin určeného pro záběh  opravených německých vozidel
    Prototypy péráka jezdily se značkami SS a na benzin určeného pro záběh opravených německých vozidel| Zdroj: Archív Jana Králíka a autora
  • Spolutvůrce littlejohnu Ing. F. K. Janeček pracoval v Anglii, jeho pět dětí a ženu Miladu (vlevo) před Němci chránil Frei
    Spolutvůrce littlejohnu Ing. F. K. Janeček pracoval v Anglii, jeho pět dětí a ženu Miladu (vlevo) před Němci chránil Frei| Zdroj: Archív Jana Králíka a autora
  • Před válkou Frei šéfoval i „Aero Service“ (nyní Aerohouse) v pražském Karlíně, funkcionalistické budově architektů  Freiwalda a Böhma
    Před válkou Frei šéfoval i „Aero Service“ (nyní Aerohouse) v pražském Karlíně, funkcionalistické budově architektů Freiwalda a Böhma| Zdroj: Archív Jana Králíka a autora
  • Jawa podpořila i zrod „dálníku“ pilota Jana Anderleho. Třímístný doutník na dvou kolech jezdil s motorem z minoru až 120 km/h.
    Jawa podpořila i zrod „dálníku“ pilota Jana Anderleho. Třímístný doutník na dvou kolech jezdil s motorem z minoru až 120 km/h.| Zdroj: Archív Jana Králíka a autora
  • Dálník se dostal i do filmového týdeníku (1941). Coby dílo jedince vznikl legálně – na rozdíl od organizovaných prací v Chytrovně.
    Dálník se dostal i do filmového týdeníku (1941). Coby dílo jedince vznikl legálně – na rozdíl od organizovaných prací v Chytrovně.| Zdroj: Archív Jana Králíka a autora
  • Minor byl obětí znárodnění
    Minor byl obětí znárodnění| Zdroj: Archív Jana Králíka a autora
Prototypy péráka jezdily se značkami SS a na benzin určeného pro záběh  opravených německých vozidel
Spolutvůrce littlejohnu Ing. F. K. Janeček pracoval v Anglii, jeho pět dětí a ženu Miladu (vlevo) před Němci chránil Frei
Před válkou Frei šéfoval i „Aero Service“ (nyní Aerohouse) v pražském Karlíně, funkcionalistické budově architektů  Freiwalda a Böhma
Jawa podpořila i zrod „dálníku“ pilota Jana Anderleho. Třímístný doutník na dvou kolech jezdil s motorem z minoru až 120 km/h.
Dálník se dostal i do filmového týdeníku (1941). Coby dílo jedince vznikl legálně – na rozdíl od organizovaných prací v Chytrovně.
Minor byl obětí znárodnění