Prototypy péráka jezdily se značkami SS a na benzin určeného pro záběh opravených německých vozidel|
Zdroj: Archív Jana Králíka a autora
Spolutvůrce littlejohnu Ing. F. K. Janeček pracoval v Anglii, jeho pět dětí a ženu Miladu (vlevo) před Němci chránil Frei|
Zdroj: Archív Jana Králíka a autora
Před válkou Frei šéfoval i „Aero Service“ (nyní Aerohouse) v pražském Karlíně, funkcionalistické budově architektů Freiwalda a Böhma|
Zdroj: Archív Jana Králíka a autora
Jawa podpořila i zrod „dálníku“ pilota Jana Anderleho. Třímístný doutník na dvou kolech jezdil s motorem z minoru až 120 km/h.|
Zdroj: Archív Jana Králíka a autora
Dálník se dostal i do filmového týdeníku (1941). Coby dílo jedince vznikl legálně – na rozdíl od organizovaných prací v Chytrovně.|
Zdroj: Archív Jana Králíka a autora
Minor byl obětí znárodnění|
Zdroj: Archív Jana Králíka a autora