Finský zázrak

3/5
Přehled fotografií
Zavřít
  • Finskou základku navštívil nedávno i britský princ William; ví, že jeho země má v kvalitě základního vzdělávání hodně co dohánět
    Finskou základku navštívil nedávno i britský princ William; ví, že jeho země má v kvalitě základního vzdělávání hodně co dohánět| Zdroj: Profimedia.cz
  • V zemi, kde svítá po deváté a ve čtyři odpoledne už je tma, se klade až obsesívní důraz na volný pobyt dětí venku. Hřiště v Helsinkách jsou pořád plná.
    V zemi, kde svítá po deváté a ve čtyři odpoledne už je tma, se klade až obsesívní důraz na volný pobyt dětí venku. Hřiště v Helsinkách jsou pořád plná.| Zdroj: Fishman / Ullstein Bild / Getty Images
  • Finské školy neřeší, jak dobře jejich žáci zvládají standardizované testy, ale jak dobře jsou připraveni pro život
    Finské školy neřeší, jak dobře jejich žáci zvládají standardizované testy, ale jak dobře jsou připraveni pro život| Zdroj: Fishman / Ullstein Bild / Getty Images
  • „Vybudovat dobrý systém základního vzdělávání není žádná věda, stačí sebevědomí, zdravý selský rozum a určité zklidnění,“ říká odborník Mattila
    „Vybudovat dobrý systém základního vzdělávání není žádná věda, stačí sebevědomí, zdravý selský rozum a určité zklidnění,“ říká odborník Mattila| Zdroj: Fishman / Ullstein Bild / Getty Images
  • Pekka Juhani Mattila je finský odborník na vzdělávání, výzkumný pracovník a profesor na ekonomické fakultě Aalto University v Helsinkách. Vystudoval sociologii a politické vědy, následně pak MBA London Business School a taky Columbia Business School v New Yorku. Zajímá jej historie vzdělávání a zkoumá vysoce výkonné vzdělávací systémy, jež můžete najít mezi zeměmi OECD a které kombinují principy rovnosti a kvality. Zároveň řeší, jak nechávat školství co nejvíc decentralizované, bez zásahů státu. Na univerzitě vede oddělení o 115 lidech.
    Pekka Juhani Mattila je finský odborník na vzdělávání, výzkumný pracovník a profesor na ekonomické fakultě Aalto University v Helsinkách. Vystudoval sociologii a politické vědy, následně pak MBA London Business School a taky Columbia Business School v New Yorku. Zajímá jej historie vzdělávání a zkoumá vysoce výkonné vzdělávací systémy, jež můžete najít mezi zeměmi OECD a které kombinují principy rovnosti a kvality. Zároveň řeší, jak nechávat školství co nejvíc decentralizované, bez zásahů státu. Na univerzitě vede oddělení o 115 lidech.| Zdroj: Kimmo Virtanen
Finskou základku navštívil nedávno i britský princ William; ví, že jeho země má v kvalitě základního vzdělávání hodně co dohánět
V zemi, kde svítá po deváté a ve čtyři odpoledne už je tma, se klade až obsesívní důraz na volný pobyt dětí venku. Hřiště v Helsinkách jsou pořád plná.
Finské školy neřeší, jak dobře jejich žáci zvládají standardizované testy, ale jak dobře jsou připraveni pro život
„Vybudovat dobrý systém základního vzdělávání není žádná věda, stačí sebevědomí, zdravý selský rozum a určité zklidnění,“ říká odborník Mattila
Pekka Juhani Mattila je finský odborník na vzdělávání, výzkumný pracovník a profesor na ekonomické fakultě Aalto University v Helsinkách. Vystudoval sociologii a politické vědy, následně pak MBA London Business School a taky Columbia Business School v New Yorku. Zajímá jej historie vzdělávání a zkoumá vysoce výkonné vzdělávací systémy, jež můžete najít mezi zeměmi OECD a které kombinují principy rovnosti a kvality. Zároveň řeší, jak nechávat školství co nejvíc decentralizované, bez zásahů státu. Na univerzitě vede oddělení o 115 lidech.