Mixér

5/9
Přehled fotografií
Zavřít
  • Výročí týdne: 7. ledna 1978 PISTOLE PÁLÍ PŘES OCEÁN. Místo činu: Great Southeast Music Hall, Atlanta, Georgia. Je vyprodáno, ale vzhledem ke kapacitě sálu – 500, 600 lidí? – to není žádná rána. Ostatně celá lokace nevypadá jako kdovíjak vhodné dějiště jednoho z významných momentů v dějinách pop-music. Leč výskyt novinářů z důležitých amerických plátků – odhaduje se, že tvořili tak osminu osazenstva – ukazuje na význam, který se události přikládá. Sex Pistols, angličtí Antikristové soudobé pop-music, přinášejí svou verzi punku do země, v níž punk vznikl! Jeden návštěvník se pokusil proniknout dovnitř „na hulváta“, ale byl vyveden. Jmenoval se Peter Buck a za pár let se měl proslavit jako pilíř skupiny R.E.M. Dle dobových svědectví ovšem o nic nepřišel, koncert prý za mnoho nestál.
    Výročí týdne: 7. ledna 1978 PISTOLE PÁLÍ PŘES OCEÁN. Místo činu: Great Southeast Music Hall, Atlanta, Georgia. Je vyprodáno, ale vzhledem ke kapacitě sálu – 500, 600 lidí? – to není žádná rána. Ostatně celá lokace nevypadá jako kdovíjak vhodné dějiště jednoho z významných momentů v dějinách pop-music. Leč výskyt novinářů z důležitých amerických plátků – odhaduje se, že tvořili tak osminu osazenstva – ukazuje na význam, který se události přikládá. Sex Pistols, angličtí Antikristové soudobé pop-music, přinášejí svou verzi punku do země, v níž punk vznikl! Jeden návštěvník se pokusil proniknout dovnitř „na hulváta“, ale byl vyveden. Jmenoval se Peter Buck a za pár let se měl proslavit jako pilíř skupiny R.E.M. Dle dobových svědectví ovšem o nic nepřišel, koncert prý za mnoho nestál.| Zdroj: Archív
  • VETŘELEC NA INSTAGRAMU. Vetřelec má možná ještě šanci nevyhynout jako ohrožený druh. Když před pár lety publikoval režisér Neill Blomkamp (tvůrce Districtu 9) pár výtvarných návrhů pro nový horor o vesmírném parchantovi s vyskakovací čelistí, vzbudil tím na­dšení – jeho film měl navázat na druhý snímek v sérii, Vetřelce Jamese Camerona, a nechat diváky zapomenout na rozpačitě přijatý třetí a čtvrtý díl. Místo toho jsme ale dostali absurdní film Vetřelec: Covenant, v němž se ke xenomorfovi vrátil jeho původní tvůrce Ridley Scott. Jenže teď Blomkamp publikoval na Instagramu pár nových obrázků své vetřelčí vize. Kéž by jeho Vetřelec ještě dýchal.
    VETŘELEC NA INSTAGRAMU. Vetřelec má možná ještě šanci nevyhynout jako ohrožený druh. Když před pár lety publikoval režisér Neill Blomkamp (tvůrce Districtu 9) pár výtvarných návrhů pro nový horor o vesmírném parchantovi s vyskakovací čelistí, vzbudil tím na­dšení – jeho film měl navázat na druhý snímek v sérii, Vetřelce Jamese Camerona, a nechat diváky zapomenout na rozpačitě přijatý třetí a čtvrtý díl. Místo toho jsme ale dostali absurdní film Vetřelec: Covenant, v němž se ke xenomorfovi vrátil jeho původní tvůrce Ridley Scott. Jenže teď Blomkamp publikoval na Instagramu pár nových obrázků své vetřelčí vize. Kéž by jeho Vetřelec ještě dýchal.| Zdroj: Archív
  • Rejža Vorel. Vydávat knihy o divadle je donkichotský úkol. Fakt, že biografický titul Rejža Vorel představuje již 106. položku nakladatelství Pražská scéna, zní až neuvěřitelně. Portrét Tomáše Vorla, jenž vzešel z brutálního pantomimického uskupení Mimoza, upletl jeho editor Jan Dvořák ze dvou linií. Jednou je bezelstné vzpomínání samotného Vorla – od dětství až do současna. Druhou pak Dvořákovy editorské komentáře, které sice drží nad Vorlovou tvorbou ochrannou ruku, současně ji však zařazují do dobového kontextu. I čtenář, jenž nepodléhá Vorlovu novoromantickému snění, objeví v knize řadu zajímavostí. Věděli jste kupříkladu, že nápad na možná nejlepší Vorlův snímek, drsnou grotesku Skřítek, poradil Vorlovi jeho učitel a mentor, režisér Václav Vorlíček?
    Rejža Vorel. Vydávat knihy o divadle je donkichotský úkol. Fakt, že biografický titul Rejža Vorel představuje již 106. položku nakladatelství Pražská scéna, zní až neuvěřitelně. Portrét Tomáše Vorla, jenž vzešel z brutálního pantomimického uskupení Mimoza, upletl jeho editor Jan Dvořák ze dvou linií. Jednou je bezelstné vzpomínání samotného Vorla – od dětství až do současna. Druhou pak Dvořákovy editorské komentáře, které sice drží nad Vorlovou tvorbou ochrannou ruku, současně ji však zařazují do dobového kontextu. I čtenář, jenž nepodléhá Vorlovu novoromantickému snění, objeví v knize řadu zajímavostí. Věděli jste kupříkladu, že nápad na možná nejlepší Vorlův snímek, drsnou grotesku Skřítek, poradil Vorlovi jeho učitel a mentor, režisér Václav Vorlíček? | Zdroj: Archív
  • Vtip týdne (PODLE MARKA DOUŠI). Říká se, že se někde nesmí říkat Vánoce, a je z toho velký rozruch. Mně by stačilo, kdyby se o Vánocích nemluvilo už od září do Mikuláše a potom zase třeba od Štěpána. Aby tak na skutečné Vánoce bylo dost času a dostatek soustředění… Některé tradice jsou však silnější a drží se celoročně – to ví i Marek Setíkovský.
    Vtip týdne (PODLE MARKA DOUŠI). Říká se, že se někde nesmí říkat Vánoce, a je z toho velký rozruch. Mně by stačilo, kdyby se o Vánocích nemluvilo už od září do Mikuláše a potom zase třeba od Štěpána. Aby tak na skutečné Vánoce bylo dost času a dostatek soustředění… Některé tradice jsou však silnější a drží se celoročně – to ví i Marek Setíkovský.| Zdroj: Archív
  • Génius Tesla. Nikola Tesla byl chlapík, bez něhož bychom asi žili úplně jinak, než žijeme – uvedl do praxe použití střídavého proudu, rádio, bez­drátovou komunikaci a třeba také elektromotor, který dnes funguje vlastně úplně stejně jako první Teslův prototyp. Byl to vizionář, ale také muž, jemuž to v hlavě chodilo úplně jinak, takže konec života trávil sám a opuštěný v hotelu uprostřed NY. Říká se, že Teslovu pozůstalost má k dispozici FBI a že hned tak někomu neřekne, co se tu dočetla. O věcech a událostech, o nichž se mluvit může, je kniha Tesla, génius, který zkrotil elektřinu Davida J. ­Kenta (vydala Jota).
    Génius Tesla. Nikola Tesla byl chlapík, bez něhož bychom asi žili úplně jinak, než žijeme – uvedl do praxe použití střídavého proudu, rádio, bez­drátovou komunikaci a třeba také elektromotor, který dnes funguje vlastně úplně stejně jako první Teslův prototyp. Byl to vizionář, ale také muž, jemuž to v hlavě chodilo úplně jinak, takže konec života trávil sám a opuštěný v hotelu uprostřed NY. Říká se, že Teslovu pozůstalost má k dispozici FBI a že hned tak někomu neřekne, co se tu dočetla. O věcech a událostech, o nichž se mluvit může, je kniha Tesla, génius, který zkrotil elektřinu Davida J. ­Kenta (vydala Jota).| Zdroj: Archív
  • Skandál na třetí. Patnáct minut tleskali diváci vestoje po premiéře baletu Nurejev o geniálním baleťákovi. Je zajímavé, že představení, kde nepadne jediné slovo, je skandální hned třikrát: jednak premiérou, která byla pro nedostatečnost nastudování přeložena z léta na prosince, jednak hlavním hrdinou, v jehož emigraci v 80. letech minulého století vidí ruští nacionalisté zradu vlasti, jednak kvůli režisérovi – tím je Kremlu nepohodlný Kirill Serebrennikov, jenž sedí v base za údajné finanční machinace.
    Skandál na třetí. Patnáct minut tleskali diváci vestoje po premiéře baletu Nurejev o geniálním baleťákovi. Je zajímavé, že představení, kde nepadne jediné slovo, je skandální hned třikrát: jednak premiérou, která byla pro nedostatečnost nastudování přeložena z léta na prosince, jednak hlavním hrdinou, v jehož emigraci v 80. letech minulého století vidí ruští nacionalisté zradu vlasti, jednak kvůli režisérovi – tím je Kremlu nepohodlný Kirill Serebrennikov, jenž sedí v base za údajné finanční machinace.| Zdroj: Archív
  • Harry Potter opět ztracen v džungli. Parádní dobrodružný film s rukolapným názvem Ztracen v džungli se na liáně zhoupl do českých kin pár dní před silvestrem. Vřele ho doporučujeme milovníkům thrillerů natočených podle skutečných událostí, jež mohly skončit (nebo taky skončily) pěkně blbě: 127 hodin o jedné upajcnuté ruce, Útěku do divočiny o smrti hladem… Líbit se ale může klidně i divákům televizní show Survivor, kde se „bojuje o přežití“. Australský režisér Greg McLean natočil neskutečně napínavý skutečný příběh izraelského studenta Yossiho Ghinsbergha, hubeňoura bez byť jen základních zkušeností, který roku 1981 učiní v srdci amazonské džungle několik opravdu pitomých rozhodnutí. Daniel Radcliffe by podle mnohých kritiků nepřežil v zeleném pekle ani týden, ale hrát prostě umí.
    Harry Potter opět ztracen v džungli. Parádní dobrodružný film s rukolapným názvem Ztracen v džungli se na liáně zhoupl do českých kin pár dní před silvestrem. Vřele ho doporučujeme milovníkům thrillerů natočených podle skutečných událostí, jež mohly skončit (nebo taky skončily) pěkně blbě: 127 hodin o jedné upajcnuté ruce, Útěku do divočiny o smrti hladem… Líbit se ale může klidně i divákům televizní show Survivor, kde se „bojuje o přežití“. Australský režisér Greg McLean natočil neskutečně napínavý skutečný příběh izraelského studenta Yossiho Ghinsbergha, hubeňoura bez byť jen základních zkušeností, který roku 1981 učiní v srdci amazonské džungle několik opravdu pitomých rozhodnutí. Daniel Radcliffe by podle mnohých kritiků nepřežil v zeleném pekle ani týden, ale hrát prostě umí.| Zdroj: Archív
  • Kazety z Prahy. Známý britský hudební portál Quietus zveřejnil bilanční text, v němž se ohlížel za znovuvzedmutou vlnou zájmu o magnetofonové kazety v roce 2017 a nově vydávanými nahrávkami na tomto nosiči. Cituje i statistiku, podle níž se množství prodaných kazet oproti předchozímu roku zdvojnásobilo, což způsobil fakt, že se k nim začaly vracet i populární kapely, jako jsou například rockeři Kasabian. Za „vydavatelství roku“ ale text překvapivě označuje malý pražský label Genot Centre, vydávající na kazetách především ambientní a zvukově experimentální hudbu. Aktivity stejné značky jsou nominovány v kategorii Počin roku i v Cenách české hudební kritiky Vinyla.
    Kazety z Prahy. Známý britský hudební portál Quietus zveřejnil bilanční text, v němž se ohlížel za znovuvzedmutou vlnou zájmu o magnetofonové kazety v roce 2017 a nově vydávanými nahrávkami na tomto nosiči. Cituje i statistiku, podle níž se množství prodaných kazet oproti předchozímu roku zdvojnásobilo, což způsobil fakt, že se k nim začaly vracet i populární kapely, jako jsou například rockeři Kasabian. Za „vydavatelství roku“ ale text překvapivě označuje malý pražský label Genot Centre, vydávající na kazetách především ambientní a zvukově experimentální hudbu. Aktivity stejné značky jsou nominovány v kategorii Počin roku i v Cenách české hudební kritiky Vinyla.| Zdroj: Archív
  • Číslo týdne: 161 824. Tohle na naše poměry  neuvěřitelné číslo znamená počet návštěvníků výstavy Krištofa Kintery v Galerii Rudolfinum (skončila na konci prosince). Jde suverénně nejnavštěvovanější výstavu posledních let.
    Číslo týdne: 161 824. Tohle na naše poměry neuvěřitelné číslo znamená počet návštěvníků výstavy Krištofa Kintery v Galerii Rudolfinum (skončila na konci prosince). Jde suverénně nejnavštěvovanější výstavu posledních let.| Zdroj: Archív
Výročí týdne: 7. ledna 1978 PISTOLE PÁLÍ PŘES OCEÁN. Místo činu: Great Southeast Music Hall, Atlanta, Georgia. Je vyprodáno, ale vzhledem ke kapacitě sálu – 500, 600 lidí? – to není žádná rána. Ostatně celá lokace nevypadá jako kdovíjak vhodné dějiště jednoho z významných momentů v dějinách pop-music. Leč výskyt novinářů z důležitých amerických plátků – odhaduje se, že tvořili tak osminu osazenstva – ukazuje na význam, který se události přikládá. Sex Pistols, angličtí Antikristové soudobé pop-music, přinášejí svou verzi punku do země, v níž punk vznikl! Jeden návštěvník se pokusil proniknout dovnitř „na hulváta“, ale byl vyveden. Jmenoval se Peter Buck a za pár let se měl proslavit jako pilíř skupiny R.E.M. Dle dobových svědectví ovšem o nic nepřišel, koncert prý za mnoho nestál.
VETŘELEC NA INSTAGRAMU. Vetřelec má možná ještě šanci nevyhynout jako ohrožený druh. Když před pár lety publikoval režisér Neill Blomkamp (tvůrce Districtu 9) pár výtvarných návrhů pro nový horor o vesmírném parchantovi s vyskakovací čelistí, vzbudil tím na­dšení – jeho film měl navázat na druhý snímek v sérii, Vetřelce Jamese Camerona, a nechat diváky zapomenout na rozpačitě přijatý třetí a čtvrtý díl. Místo toho jsme ale dostali absurdní film Vetřelec: Covenant, v němž se ke xenomorfovi vrátil jeho původní tvůrce Ridley Scott. Jenže teď Blomkamp publikoval na Instagramu pár nových obrázků své vetřelčí vize. Kéž by jeho Vetřelec ještě dýchal.
Rejža Vorel. Vydávat knihy o divadle je donkichotský úkol. Fakt, že biografický titul Rejža Vorel představuje již 106. položku nakladatelství Pražská scéna, zní až neuvěřitelně. Portrét Tomáše Vorla, jenž vzešel z brutálního pantomimického uskupení Mimoza, upletl jeho editor Jan Dvořák ze dvou linií. Jednou je bezelstné vzpomínání samotného Vorla – od dětství až do současna. Druhou pak Dvořákovy editorské komentáře, které sice drží nad Vorlovou tvorbou ochrannou ruku, současně ji však zařazují do dobového kontextu. I čtenář, jenž nepodléhá Vorlovu novoromantickému snění, objeví v knize řadu zajímavostí. Věděli jste kupříkladu, že nápad na možná nejlepší Vorlův snímek, drsnou grotesku Skřítek, poradil Vorlovi jeho učitel a mentor, režisér Václav Vorlíček?
Vtip týdne (PODLE MARKA DOUŠI). Říká se, že se někde nesmí říkat Vánoce, a je z toho velký rozruch. Mně by stačilo, kdyby se o Vánocích nemluvilo už od září do Mikuláše a potom zase třeba od Štěpána. Aby tak na skutečné Vánoce bylo dost času a dostatek soustředění… Některé tradice jsou však silnější a drží se celoročně – to ví i Marek Setíkovský.
Génius Tesla. Nikola Tesla byl chlapík, bez něhož bychom asi žili úplně jinak, než žijeme – uvedl do praxe použití střídavého proudu, rádio, bez­drátovou komunikaci a třeba také elektromotor, který dnes funguje vlastně úplně stejně jako první Teslův prototyp. Byl to vizionář, ale také muž, jemuž to v hlavě chodilo úplně jinak, takže konec života trávil sám a opuštěný v hotelu uprostřed NY. Říká se, že Teslovu pozůstalost má k dispozici FBI a že hned tak někomu neřekne, co se tu dočetla. O věcech a událostech, o nichž se mluvit může, je kniha Tesla, génius, který zkrotil elektřinu Davida J. ­Kenta (vydala Jota).
Skandál na třetí. Patnáct minut tleskali diváci vestoje po premiéře baletu Nurejev o geniálním baleťákovi. Je zajímavé, že představení, kde nepadne jediné slovo, je skandální hned třikrát: jednak premiérou, která byla pro nedostatečnost nastudování přeložena z léta na prosince, jednak hlavním hrdinou, v jehož emigraci v 80. letech minulého století vidí ruští nacionalisté zradu vlasti, jednak kvůli režisérovi – tím je Kremlu nepohodlný Kirill Serebrennikov, jenž sedí v base za údajné finanční machinace.
Harry Potter opět ztracen v džungli. Parádní dobrodružný film s rukolapným názvem Ztracen v džungli se na liáně zhoupl do českých kin pár dní před silvestrem. Vřele ho doporučujeme milovníkům thrillerů natočených podle skutečných událostí, jež mohly skončit (nebo taky skončily) pěkně blbě: 127 hodin o jedné upajcnuté ruce, Útěku do divočiny o smrti hladem… Líbit se ale může klidně i divákům televizní show Survivor, kde se „bojuje o přežití“. Australský režisér Greg McLean natočil neskutečně napínavý skutečný příběh izraelského studenta Yossiho Ghinsbergha, hubeňoura bez byť jen základních zkušeností, který roku 1981 učiní v srdci amazonské džungle několik opravdu pitomých rozhodnutí. Daniel Radcliffe by podle mnohých kritiků nepřežil v zeleném pekle ani týden, ale hrát prostě umí.
Kazety z Prahy. Známý britský hudební portál Quietus zveřejnil bilanční text, v němž se ohlížel za znovuvzedmutou vlnou zájmu o magnetofonové kazety v roce 2017 a nově vydávanými nahrávkami na tomto nosiči. Cituje i statistiku, podle níž se množství prodaných kazet oproti předchozímu roku zdvojnásobilo, což způsobil fakt, že se k nim začaly vracet i populární kapely, jako jsou například rockeři Kasabian. Za „vydavatelství roku“ ale text překvapivě označuje malý pražský label Genot Centre, vydávající na kazetách především ambientní a zvukově experimentální hudbu. Aktivity stejné značky jsou nominovány v kategorii Počin roku i v Cenách české hudební kritiky Vinyla.
Číslo týdne: 161 824. Tohle na naše poměry  neuvěřitelné číslo znamená počet návštěvníků výstavy Krištofa Kintery v Galerii Rudolfinum (skončila na konci prosince). Jde suverénně nejnavštěvovanější výstavu posledních let.