Mixér
5
/
11
Přehled fotografií
Zavřít
Zmršený Masaryk Když (chytří) Češi načuchnou západní přímočarostí, je to pro novináře dar z nebes. Žádné úhybné manévry či „no commenty“, žádné hry na „já tobě–ty mně“. Zatímco zbytek české filmařské obce šetří ve vztahu k filmu Jan Masaryk (který reprezentoval na Berlinale) hodnocením (byť si myslí svoje), režisér Štěpán Altrichter se o něm rozepsal na svém facebookovém profilu zcela bez zábran. „Jak můžete zmršit něco tak zajímavého, jako je život a osobnost Jana Masaryka, a udělat z něj tak mizerný film? Jak může někdo přispět na tak ‚sra.koidně‘, a hlavně amatérsky napsaný scénář? … Jak můžete natočit film s tak příšernou angličtinou? … A jak to, že se dostal na Berlinale, zatímco Bába z ledu a další skvělé snímky ne? Řeknu vám proč: producent a Dieter Kosslick (ředitel festivalu; pozn. red.) jsou kamarádi,“ nešetří tým Rudolfa Biermanna a Julia Ševčíka objev roku 2015 a držitel Českého lva za film Schmitke.
|
Zdroj: Archív
Jak bude zabíjet Maryša? Národní divadlo ohlásilo s předstihem plány na příští sezónu. Zahájí dvouletou rekonstrukci Státní opery Praha a uleví daňovým poplatníků o 850 miliónů korun. Pak tu pod vyčištěným půltunovým lustrem, novou elektroinstalací, ale pořád s tou nemožnou magistrálou přede dveřmi začnou znovu hrát ty nejprovařenější jistoty operní literatury. Z chystaných činoherních premiér přímo ve zlaté kapličce stojí za zmínku Maryša v nové interpretaci. Bude zajímavé sledovat, jak se tvůrci vyrovnají s Maryšinou vraždou manžela. Jed v kafi? Staroba! Devatenácté století! Co smrtící kyberšikana?
|
Zdroj: Archív
Zdroj: Archív
Film ve službách totalit: Leni a Sergej jsou si kvit „Vlastenectví – toť naše téma, to jsem měl ustavičně na mysli já i celý tvůrčí kolektiv při natáčení, synchronizaci i při montáži.“ To prohlásil Sergej Ejzenštejn o svém snímku Alexandr Něvský z roku 1938, zobrazujícím německá zvěrstva, zakázaném po podepsání paktu Molotov–Ribbentrop a promptně uvedeném do kin po zahájení Velké vlastenecké války. Britský filmový teoretik Richard Taylor přináší ve své jedinečné, Petruškou Šustrovou dobře přeložené Filmové propagandě pozoruhodné srovnání klíčových snímků Sovětského Ruska, SSSR a nacistického Německa ve službách jim vládnoucích ideologií. Křižník Potěmkin, Deset dní, které otřásly světem, Triumf vůle, Strýček Kruger – po přečtení knihy je prostě uvidíte jinak a lépe.
|
Zdroj: Archív
Vtip týdne (podle Marka Douši) Počítače byly kdysi stroje obrovské, často zabíraly celá patra velkých budov. Třeba Vladimír Renčín kreslil ty stroje rád a dosti nelibě nesl jejich miniaturizaci, neboť ty placky, které později přišly, už nejsou výtvarně nijak zajímavé a kreslí se skutečně blbě. Brit Tom Gauld to poněkud obrátil a vystihl podstatu toho, co lidé milují: když je něco nepochopitelné, má to tak i vypadat. A show samozřejmě pokračuje.
|
Zdroj: Archív
SPRAVEDLIVÉ LÉTO SE SOLANGE Dva přední česko-slovenské festivaly ohlásily v minulém týdnu velice zajímavá jména. Na Colours of Ostrava přijede francouzská elektronická dvojice Justice a v rámci comebackového turné australští Midnight Oil, na Pohodu míří mimořádně svítivá hvězda současnosti, americká zpěvačka Solange.
|
Zdroj: Archív
Číslo týdne 990 000 Tolik liber chtějí vybrat příznivci Davida Bowieho. V Londýně, poblíž zpěvákova rodného domu, hodlají postavit sochu. Má se jednat o devítimetrový blesk, známý z obalu desky Alladin Sane (1973). A mimochodem za své loňské album Blackstar získal Bowie minulý týden dvě Brit Awards.
|
Zdroj: Archív
Hollywood v Číně pohořel Jistěže Američané natáčejí filmy jako Velká čínská zeď proto, aby si ukousli z čínského filmového trhu. Jenže zrovna úspěšný, nikoliv superúspěšný snímek s Mattem Damonem ukázal, že sázka na čínský trh už není jistota. Ještě před deseti lety tvořily americké filmy šest z 10 trháků v čínských kinech. Vloni už to byly jen dva. Ani absolutní rekord již v Číně nedrží americký film, nýbrž čínská Mei ren yu. Ale Hollywood už něco vymyslí. Značnou část ho koneckonců vlastní Číňané.
|
Zdroj: Archív
drama z vodní elektrárny Stínohra, sníh, déšť, peklo, drsné fyzické divadlo, horolezecká stěna, snowboarding, projekce, na úvod atmosféra jak v berlínském šantánu doby výmarské republiky, bezbřehé veselí, hloupé kecy úspěchem opojených hipsterů, čert a ďábel, kteří jim z výletu-teambuildingu udělají peklo… Tak vypadá v pražském Studiu Hrdinů Bambůškova inscenace hry Dílo Elfriede Jelinekové, volně inspirované stavbou vodní elektrárny v Kaprunu. Je ještě expresívnější, než si vůbec dokážete představit!
|
Zdroj: Archív
Vypsaná fiXa
|
Zdroj: Vypsaná fiXa
Zuzana Kronerová se kvůli roli musela smířit s ledovými koupelemi
|
Zdroj: foto falcon
Zavřít