Třicátá léta: Manželé na cestách
7
/
11
Přehled fotografií
Zavřít
Přívoz Ubangi-Šari měl plováky vydlabané z kmenů stromů
|
Zdroj: Archív
Přívoz Ubangi-Šari měl plováky vydlabané z kmenů stromů
|
Zdroj: Archív
V civilizaci zvládal rapid až 800 km denně
|
Zdroj: Archív
Panství „krále bot“ sahalo až do Tananarive na Madagaskaru
|
Zdroj: Archív
Manželé Škulinovi s Helenou Lukešovou (uprostřed) a domorodými dětmi po válce, v pralese Ituri
|
Zdroj: Archív
Litrový čtyřválec budil v roce 1936 v Texasu pozornost malými rozměry i spotřebou
|
Zdroj: Archív
1938 – se škodovkou zapózoval i argentinský honák – gaučo
|
Zdroj: Archív
Odstup podvozku od země odpovídal dnešním vozům SUV
|
Zdroj: Archív
Ne, Marie Škulinová nesedí za volantem, ten byl totiž u našich vozů až do roku 1939 vpravo
|
Zdroj: Archív
Elstnerovi na dně vyschlého solného jezera Bonneville. O rok dříve tu vytvořil Brit Malcolm Campbell rychlostní rekord 484,62 km/h.
|
Zdroj: Archív
Třicátá léta přinesla emancipaci za volantem. Subtilní ženy ocenily, že odpadlo startování klikou i řazení s meziplynem. Sehrané manželské páry Elstnerových a Škulinových se probíjely Andami či Afrikou cenově dostupnými škodovkami Popular a Rapid dávno před silnou osmiválcovou Tatrou 87 Hanzelky a Zikmunda.
|
Zdroj: Archív
Zavřít