Ve stopách legend módy
5
/
10
Přehled fotografií
Zavřít
IKONICKÁ RECYKLACE v plné parádě: Studentky z UMPRUM představují své modely, které už teď obdivuje svět
|
Zdroj: Nguyen Phuong Thao
Lenka Vacková a její barvami hýřící pokračování módních nápadů avantgardního kouzelníka Jeana-Paula Gaultiera. Barevné provedení a střihy si vypůjčila z křesťanských obrazů a ikon: „Inspirace starými ikonami užívám jako kontrast k dnešním módním ,ikonám‘, honbě za trendy a konzumem. Proto ta špekatá, překonzumovaná forma – chci se vyhranit proti dnešní obsesi módními značkami a tričky nadměrných velikostí.“
|
Zdroj: Nguyen Phuong Thao
Alena Jakubová má na sobě „svého Helmuta Langa“: „Pokusila jsem se propojit Langův strohý realismus, pro mě plný tajemství, s něčím podobně nerozšifrovatelným – se slovanskou mytologií – a dosáhnout tak lehce nadlidského zjevu,“ říká frekventantka druhého ročníku bakalářského studia. Pro inspiraci si stejně jako ostatní kolegyně pouštěla přehlídky „svého“ návrháře, kromě jeho díla studovala i jeho život a využila i jeho konkrétní modely, které studentům iniciátorka projektu Elisabeth Längle věnovala.
|
Zdroj: Nguyen Phuong Thao
Kateřina Plamitzerová a její verze romantického, lehounkého stylu Romea Gigliho. „Tento slavný návrhář přelomu osmdesátých a devadesátých let je dnes téměř zapomenutý. Gigli se inspiroval hlavně historií, uměním nebo exotickými kouty světa; dokázal svými oděvy vyprávět příběhy, což jsem pojala jako příležitost přidat svou část příběhu. Svou práci jsem založila na knize Ženy, které běhaly s vlky, jež zkoumá archetyp divoké ženy ve starých příbězích a pohádkách různých kultur.“
|
Zdroj: Nguyen Phuong Thao
Michaela Čapková zrecyklovala japonského avantgardistu a mistra vysoké krejčoviny Jódžiho Jamamota, jeho důraz na kvalitu materiálu a jeho myšlenku, že černá má tisíce odstínů: „Propojila jsem pánský pracovní oděv z téměř sto let starých snímků německého fotografa Augusta Sandera a typicky českou tkaninu kanafas, která byla původně užívána na závěsy a peřiny v českých chalupách a sukně zvané kanafasky. V kontrastu s kanafasem jsem v této pánské kolekci použila taft, technickou tkaninu a kůži.“
|
Zdroj: Nguyen Phuong Thao
Daniela Pešková Vycházející hvězda ateliéru už letos představila dvě své kolekce (podzim/zima 2015 a jaro/léto 2016) v rámci prestižního Mercedes-Benz Prague Fashion Weekendu. Do svého pojetí luxusní francouzské značky Céline zabudovala vjemy a vzpomínky na dětství u babičky: „Používala jsem střihy z babiččiných křesel, takzvaných ušáků, v nichž jsem se jako malá ráda schovávala. Je možné, aby křesla, která jsou určená na příjemné usazení lidského těla, fungovala i naopak? Aby si je člověk oblékl na sebe, aby ho jemně obepnula a něžně obalila?“
|
Zdroj: Nguyen Phuong Thao
Anet Jarmoliková ještě podtrhla dynamiku „městského“ labelu DKNY: „Ve svém redesignu značky Donna Karan jsem se snažila obsáhnout její typickou estetiku, respektovat historii, zachovat ducha značky a zároveň vnést svůj originální, svěží podpis.“
|
Zdroj: Nguyen Phuong Thao
Linda Zabilková se vydala po stopách ideálu současné ženy v očích tvůrců ikonické francouzské značky Yves Saint-Laurent. Ve svých zlatých modelech zkombinovala jeho typický důraz na luxus, vznešenost, opulenci a dramatičnost. „Fascinuje mě, jak Yves Saint-Laurent v sedmdesátých letech definoval současnou moderní ženu a oblékl ji do pánských kalhot, do smokingu. Pokusila jsem se o něco podobného – vytvořila jsem koláže o své vlastní představě moderní ženy; silné ženy, která se neskrývá, ale naopak pozornost přitahuje. Třeba dekorativností svého oděvu, velkorysostí tvarů a ručním zdobením a zlacením.“
|
Zdroj: Nguyen Phuong Thao
Barbora Procházková Na Jódžiho Jamamota se kromě Michaely Čapkové vrhla i tato milovnice japonské kultury a estetiky: „Sdílím s ním jisté postoje k dnešní rychlé módě a nikdy nekončícímu trendu. Oblečení ztrácí svou hodnotu a autenticitu, slouží pouze jako prostředek k vydělávání peněz. V tomto projektu jsem se rozhodla zrecyklovat svou kolekci Bohemia z prvního ročníku studia. Módní designéři by mohli alespoň částečně recyklovat své staré kolekce a chovat se ekologicky.“
|
Zdroj: Nguyen Phuong Thao
Magdaléna Urgelová recyklovala luxusní italskou značku Prada, jednoho z nejvlivnějších hráčů na módním trhu. „Inspiroval mě boj ženy za své postavení, svá práva, za sebe samu. Pro podtrhnutí tohoto tématu jsem si vybrala maskáčový vzor.“
|
Zdroj: Nguyen Phuong Thao
Zavřít