Takhle fotí Reflex
3
/
25
Přehled fotografií
Zavřít
Jan Šibík, 2000. Zasedání Mezinárodního měnového fondu a Světové banky, Praha. Ulice směřující z Nuslí ke Kongresovému centru se proměnily v bojiště. Přitom v okolním městě panoval naprostý klid a člověka nutně napadlo, jak zkreslený obrázek si musí udělat diváci nebo čtenáři novin po celém světě.
|
Zdroj: Jan Šibík
JAN ŠIBÍK, 1994,Groznyj, Čečensko. Když boje trvají příliš dlouho, zvyknou si děti i na to, že ze zbraní mohou být hračky.
|
Zdroj: Jan Šibík
JAN ŠIBÍK, 1994, Goma, Zair. Ve stanu, který vyrostl v táboře rwandských uprchlíků, ležela stovka lidí s úplavicí a cholerou. Každý den dvacet z nich zemřelo.
|
Zdroj: Jan Šibík
JAN ŠIBÍK, 1994, Goma, Zair. V táboře Katale žilo čtvrt miliónu rwandských uprchlíků. Snímek se stal fotografií roku, když obdržel hlavní cenu v soutěži Czech Press Photo 1995.
|
Zdroj: Jan Šibík
JAN ŠIBÍK, 2011, Egypt, Káhira. Tahle revoluce se nepovedla, i když to ukáže až budoucnost. Na snímku mladík, kterého zranili přívrženci prezidenta Mubáraka.
|
Zdroj: Jan Šibík
JAN ŠIBÍK, 2001, Afghánistán, Šiva. Vězení bojovníků al-Ká’idy a Tálibánu připomíná středověk, ale uvěznění muži jako by nic necítili, jako by takřka nežili, jen tiše čekají na osud…
|
Zdroj: Jan Šibík
JAN ŠIBÍK, 2005, Galle, Srí Lanka. Město Galle bylo vlnou tsunami postižené ze všech nejvíc. Těhotná žena medituje: „My – buddhisté – věříme ve znovuzrození, proto se modlíme, aby byl příští život těch, co zahynuli, lepší.“
|
Zdroj: Jan Šibík
JAN ŠIBÍK, 1999, Blace, Makedonie. Makedonský voják a zoufalá kosovská matka, toužící prorazit ozbrojený kordón. Hlavní cena Czech Press Photo 1999.
|
Zdroj: Jan Šibík
JAN ŠIBÍK, 1993, Rusko, Moskva. Nejtvrdší komunistické křídlo se pokusilo o puč. Bojovalo se jen pár set metrů od ruského parlamentu.
|
Zdroj: Jan Šibík
JAN ŠIBÍK, 2003, Kolhápúr, Indie. Zápasníci kuští jsou vzkříšením golema, siláka stvořeného z hlíny. Tělo si potírají temně rudou hmotou – napůl hlínou, napůl pískem. Brzy se smísí s potem a oni věří, že má léčivé účinky. Reportáž Jana Šibíka získala cenu World Press Photo.
|
Zdroj: Jan Šibík
Nguyen Phuong Thao, 2013, Sestry boromejky, Praha. Sestřičky z kláštera a nemocnice na Malé Straně ošetřovaly do posledních chvil i prezidenta Havla.
|
Zdroj: Nguyen Phuong Thao
Nguyen Phuong Thao, 2013, F. Murray Abraham, Praha. Legendární Salieri navštívil Prahu, místo, kde pro něj v polovině osmdesátých let začalo mnoho podstatného.
|
Zdroj: Nguyen Phuong Thao
Nguyen Phuong Thao, 2012, Mentální anorexie, Praha. Tak vypadá mentální anorexie. Tenhle mladík chtěl být nejlepším atletem, konkrétně běžcem – nejrychlejším a také nejlehčím.
|
Zdroj: Nguyen Phuong Thao
Nguyen Phuong Thao, 2012 Pussy Riots, Praha. Dvě zbylé členky ruské punkové skupiny, které Putinův režim nestihl uvěznit, přijely do Prahy. Na veřejnosti se objevily v typických kuklách.
|
Zdroj: Nguyen Phuong Thao
Stanislav Krupař, 2011. Protiromské nepokoje, Varnsdorf, Česká republika. To, že se průvod k romské ubytovně ve Varnsdorfu neobejde bez násilností, bylo dopředu jasné. Spolu se stovkami místních naštvaných na Cikány vyrazilo k ubytovně i tvrdé jádro českých neonacistů. Když policie útok nácků odrazila, vyrazil proti policejnímu kordónu osamocený chlápek, jenž dosud postával u hospody. Jmenoval se Květoš a ve Varnsdorfu bydlel jen krátce, ani s prací to nebylo slavné. Nadával, klel a chtělo se mu na Cikány. Jenže vzápětí ho zastavilo vodní dělo. Fotografie roku na Czech Press Photo 2011.
|
Zdroj: Stanislav Krupař
Stanislav Krupař, 2009. Na základně Shank, Lógar, Afghánistán. Cesta za českými vojáky trvala skoro čtrnáct dní. U střelnice tu postávala skupinka Afghánců v civilu. Vojenští kontraktoři ze Skotska je cvičili v zacházení se zbraněmi, hodlali z nich vycvičit soukromou bezpečnostní službu. Nikdo z Afghánců nechtěl, aby mu na fotce bylo vidět do tváře.
|
Zdroj: Stanislav Krupař
Roman Černý, 2010. Magor, Praha. Snímek vznikl před obrazem Josefa Žáčka v Magorově bytě na Smíchově. Fotilo se ráno před Magorovým odjezdem do Vídně, kde plánoval oslavit, jak se později ukázalo, své poslední Vánoce. Magor porcoval kapry od knížete, recitoval básně, hrál na piano a zpíval Muchomůrky bílé. Při tom všem se pila whisky.
|
Zdroj: Roman Černý
Roman Černý, 2010. Jakub Prachař, Praha. Zrovna kulminovaly povodně. Ale největším problémem asi bylo opatřit akvárium, do kterého se vejde dospělý člověk. Nakonec vážilo 80 kilo a vešlo se do něj 400 litrů vody.
|
Zdroj: Roman Černý
Roman Černý, 2009. Nahá Eliška, Praha. Fotka původně vznikla pro film Jiřího Vejdělka Ženy v pokušení. Měla se jen mihnout před kamerou na obálce knihy, kterou hlavní hrdinka filmu – ztvárněná Eliškou Balzerovou – vydala. Jenže všechny tak nadchla, že dostala prostor nejen ve filmu, ale doputovala i na titulní stránku Reflexu.
|
Zdroj: Roman Černý
Roman Černý, 2010. Iggy Pop, Ostrava. Iggy focení nesnáší, a přece nakonec kývl. Roman Černý vzpomíná: „Přišel malý mužíček, v ruce sklenku červeného vína, postavil se na místo, které jsem mu ukázal, a prohlásil: Máš na to 10 sekund. A začal odpočítávat. U čísla sedm mi došlo, že to myslí vážně, při šestce jsem začal fotit. Pak padlo číslo jedna a on odešel. Stihl jsem čtyři fotky. Tohle je jedna z nich.“
|
Zdroj: Roman Černý
David Kraus, 2006. Matěj Amadeus Ruppert, Praha. Zpěvák kapely Monkey Business. „Když tahle kapela bude někde hrát, tak během dvou hodin dokáže podle mého přesvědčit lidi o tom, že se mají začít pohupovat do rytmu, to je víc než jistý,“ předpovídal tenkrát v rozhovoru pro Reflex.
|
Zdroj: David Kraus
David Kraus, 2008.Vladimir 518, Praha. Rapper a výtvarník Vladimir 518 v době, kdy jeho mediální sláva teprve doutnala.
|
Zdroj: David Kraus
David Kraus, 2008 Tuning party, Hradec Králové. Tuning je velkou českou vášní. Jeho stoupenci se sešli na královéhradeckém letišti, aby popili a poškádlili motory svých miláčků.
|
Zdroj: David Kraus
Petr Jedinák, 2006. Jan Kaplický, Londýn. Slavný architekt v kancelářích své firmy Future Systems.
|
Zdroj: Petr Jedinák
Petr Jedinák, 2005. Milan Knížák, Praha. Mnozí ho obdivují, mnozí nenávidí. Na každý pád je zřejmě nejvýraznější figurou polistopadového výtvarného života v ČR.
|
Zdroj: Petr Jedinák
Zavřít