Mixér
5
/
10
Přehled fotografií
Zavřít
Dobro je jen v pohádkách. Studio Disney se jako chamtivý milionář Strýček Skrblík chová dlouhodobě, ale čím dál častěji to maskuje pozoruhodným pokrytectvím. Nedávno v pokračování muzikálu Mary Poppins oslavovalo londýnský proletariát, přičemž se ukázalo, že tvrdě vykořisťuje čínské šičky. Teď v nové verzi Dumba, příběhu o šikanovaném slůněti, tepe do zlého kapitalisty, který na hodinu vyhodí nepotřebné cirkusáky. Studio Disney přitom okamžitě po akvizici studia 20th Century Fox zrušilo jeho divizi Fox 2000, protože svým zaměřením na náročnějšího diváka nevydělávalo dost peněz.
|
Zdroj: Archív
POZOR, VZNIKÁ HON. Zajímavý, protože každým bodem svého záměru velmi nečeský snímek od českých tvůrců právě vzniká v produkci Vratislava Šlajera, jemuž vděčíme za tituly jako Svět pod hlavou či Pouta. Divoký hon, debut talentovaného režiséra Pavla Soukupa, vypráví příběh plný duchů a mýtů. Odehrává se ve středověké vesnici, jejíž obyvatelé za blahobyt obětují nadpřirozeným bytostem novorozeně, a má ambici být veskrze temným filmem s este- tikou inspirovanou počítačovými hrami. Tvůrci by jím rádi naváza- li na úspěchy Lesapána, krátké pohádky, jež sbírala ceny po celém světě a dnes je k vidění na platformě Planet Dark. S pre- miérou Honu se po- čítá v roce 2021.
|
Zdroj: Archív
Vtip týdne (podle Marka Douši). Raymond Jackson si pohrál s jedním mýtem. Nechal Sísyfa, který se snaží vykulit svůj šutr do svahu a pořád se mu to nedaří, jeho práci dodělat. A teď ten chudák stojí na kopci i s hroudou a očividně si neví rady, co si počne se životem, protože svůj úkol splnil. Může svalit kámen zpátky do údolí. Anebo začít dělat něco jiného, užitečnějšího.
|
Zdroj: Archív
Báseň týdne Stromořadí V průzorech stromů nevidět les a kácející se třísky obočí klenuté do černých pavučin sekyra zraje v komoře jsou to jen tlachy ptáků kolem ohňů planoucích v sudech na nárožích když roztíráš si špínu mezi prsty klubou se zas a znovu z dlaní ven Doyen čs. surrealismu a šéfredaktor surrealistické revue Analogon František Dryje vydal loni v nakladatelství Malvern desátou sbírku, Nebe – peklo – já. Kéž bychom mohli imaginativní lyrickou báseň Stromořadí publikovat v její úplnosti, nikoli z nedostatku místa jen její první strofu.
|
Zdroj: Archív
Mašina na dobrodrůžo. Když byla moje (Kadlecová) generace ve druhé třetí třídě, hltali jsme s kamarády o samotě knížky a pak si o nich povídali. Dnešní děti se pod vlivem youtuberů a ze všech stran přicházejících pobídek ke kreativitě nebojí příběhy samy vytvářet. Publicista a lektor tvůrčího psaní René Nekuda (Hakuna Matata, Kreativní zápisník) sladil noty se čtyřmi výtvarnicemi a týmem čtvrtletníku Raketa a světlo světa spatřil Příběhostroj. Barevná knížka, překvapivý bestseller: na e-shopu Kosmasu byl téměř dva týdny nejprodávanější knihou vůbec, předstihl i druhý díl „stoletého staříka“. Z rohů Příběhostroje si malý čtenář „losuje“ hrdinu, místo, věc a vlastnost nebo akci, které zahrne do příběhu, co pak vypravuje mámě nebo kámošům. A na každé z pestrých dvoustran jsou dost dobrý úkoly.
|
Zdroj: Archív
Výročí týdne - 6. dubna 1974 WATERLOO NEZNAMENÁ PROHRU. Soutěž Eurovize měla toho roku devatenáct jar. S tím, co doopravdy hýbalo globálním popem těch let, se krapet míjela, ale přece jen mu nebyla tak vzdálená jako v pozdějších letech. Přesto pořád přitahovala pozornost. Do finále v Brightonu se dostalo sedmnáct kandidátů včetně bývalé vítězky Giglioly Cinquetti. Většina účastníků nasadila dramatické písně v unylém tempu a nebylo by divu, kdyby část auditoria neprojevila touhu jít se dívat domů na televizi na naučný pořad BBC o tření lososů. Načež napochodovala (na dnešní poměry) notně vyhastrošená čtyřka původem ze Švédska, dva chlapi, dvě baby, a spustila ve svižném tempu cválavou píseň. A sebrala tím ostatním show. Jmenovala se Waterloo (ta píseň) a dál… dál to všichni znají. Včetně hlavních hrdinů.
|
Zdroj: Archív
Číslo týdne - 39 tisíc minut. Jste-li fanoušci televize Prima COOL, patrně odcházíte do hajan s větou „Vyčurat, pomodlit a spát!“ na rtech. Víte ale, kdo ji a k tomu tisícovky originálních upoutávek namluvil? COOL ke svým věrným promlouvá hlasem Jana Dolanského, jenž prý jejich nahráváním strávil za 10 let existence stanice (kulatiny oslavila 1. dubna) 39 tisíc minut. Jinak jsme prý za tu dobu mohli vidět 19 975 epizod seriálu Simpsonovi a 3581 dílů Teorie velkého třesku. Užitečně strávený čas, nemyslíte?
|
Zdroj: Archív
Český film na bezstarostné jízdě. Od Austinu po Washington, D.C., budou v Severní Americe k vidění nové české filmy, některé z nich čerstvě oceněné Českým lvem. Osmý ročník putovní přehlídky Czech That Film je od dubna do srpna představí ve více než dvaceti městech USA a Kanady. Na cestu tak kromě současné road movie Všechno bude vyrazí nálož historických snímků Jan Palach, Zlatý podraz, Dukla 61 nebo Dezertér a Nápadník z trilogie Zahradnictví. Své filmy osobně uvedou Jan Hřebejk, Radim Špaček a David Ondříček. Akci organizují Česká centra a zastupitelské úřady ČR.
|
Zdroj: Archív
Nástupce Stiega Larssona. A zase Babylon Berlín, tentokrát v knižním pokračování Goldstein, odehrávajícím se v roce 1931. Policisté se prakticky bojí vyjít na ulici. Stojí proti nim nacisté, socialisté, komunisté i bezdomovci, a k tomu spolu válčí dvě berlínské mafie. Kdekdo je ozbrojen a pořádkoví policisté začínají být hysteričtí. Vášnivý čtenář detektivek dojde až na stranu 340, než si uvědomí, že komisař Gereon Rath sedí na zadku, nic nevyšetřuje a kouří jednu oversoltzku za druhou, zatímco on – tedy vášnivý čtenář – místo detektivky baští sociálněpolitický rozbor předválečného Pruska. Spisovatel Volker Kutscher je možná nejlepším nástupcem Stiega Larssona.
|
Zdroj: Archív
Proč nevznikla dvojka Forresta Gumpa. Forrest Gump měl mít pokračování, dokonce už k němu existoval scénář. Prozradil to v nedávném rozhovoru jeho scenárista Eric Roth, jenž pro Forrestova syna Forresta Juniora vymyslel řadu dobrodružství, včetně tance s Lady Dianou či honičky s O. J. Simpsonem. A taky diagnózu AIDS, již zdědil po své matce. Proč Forrest Gump 2 nakonec nevznikl? Když Roth doručil režiséru Robertu Zemeckisovi hotový scénář, psalo se 10. září 2001. Tváří v tvář šoku, jenž čekal svět následujícího rána, nedávala podle Rotha smysl jediná věta jeho textu.
|
Zdroj: Archív
Zavřít