Přenechte méně oblíbené aspekty podnikání profíkům.

Přenechte méně oblíbené aspekty podnikání profíkům. Zdroj: Společnosti Raz, Dva, Tři SE

Nepapírujte, podnikejte! A byrokracii svěřte odborníkům

Ušetřete si úmorných 24 hodin čistého času, které průměrně stráví podnikatel postáváním ve frontách a jednáním na úřadech při zakládání společnosti. Raději papírování svěřte a expertům a věnujte se naplno tomu, co umíte nejlépe – svému podnikání.

Zakládání společnosti žádný med – podle studie Světové banky z roku 2015 je to v Česku mnohem složitější než v ostatních zemích. Jsme až na 110. místě celosvětového žebříčku! A to je jen začátek. Protože založením firmy starosti s papírováním a byrokracií nekončí.

Abyste své podnikání mohli rozjet, čeká vás hromada dalších úkolů: Najít dobrou adresu pro sídlo, zveřejňovat povinné informace, zajistit vedení účetnictví a placení daní. S tím vším vám naštěstí umí pomoci specializované firmy, často mnohem levněji a efektivněji, než kdybyste si všechno řešili sami.

Ready-made společnosti: Jednodušší už to být nemůže

Když víte, jak na to, firma může být vaše třeba i do druhého dne. Jak? Prostě si ji koupíte. Tzv. ready-made společnost s ručením omezeným pořídíte i za 9 900 Kč, akciovou společnost nebo evropskou SE pak za necelých 50 000 Kč. U důvěryhodných poskytovatelů jsou přitom firmy jako nepopsaný list: 100% čisté, se splaceným základním kapitálem, bez pohledávek a závazků. A papírování? Téměř nulové. O všechno už je totiž postaráno.

Jak si koupit ready-made společnost

  1. Najděte si na internetu subjekt, který ready-made společnosti nabízí.
  2. Kontaktujte ho a předejte mu potřebné informace a údaje. Zároveň si ze seznamu už založených firem můžete vybrat.
  3. Vámi pověřený subjekt vše vyřídí a vy pak už jen u notáře podepíšete smlouvy a firma je vaše.

Splnit povinnost zveřejňovat informace online? Hračka!

Mít internetové stránky, to je investice v řádech minimálně několika desetitisíců korun. A těch hodin, které strávíte domlouváním na schůzkách, řešením nedodělků a toho, že výsledek není přesně podle vašich představ.

Přitom možná žádné webovky ani nepotřebujete. V takovém případě pro zveřejnění povinných údajů ze zákona (tuto povinnost mají akciové a evropské společnosti od 1. ledna 2014) využijte službu web compliance. Jednoduše se necháte zapsat do veřejného rejstříku, což vás bude stát maximálně pár stovek a všem povinnostem bude učiněno zadost jednou provždy.

Každý může podnikat na dobré adrese

Za pár tisíc ročně můžete mít sídlo na opravdu prestižní adrese, která na zákazníky a partnery zaručeně udělá dojem. Proč ne třeba Praha 1 nebo centrum Brna? Vtip je v tom, že ve skutečnosti můžete fungovat jinde.

Ve „virtuálním sídle“ o vás ale budou vědět, budete mít k dispozici společný sdílený prostor s ostatními firmami, takže sem můžete obchodní partnery pozvat na schůzku, a samozřejmě vám přepošlou poštu, kam budete chtít.

Účetnictví a daně nemusí být žrout času

Podle serveru Podnikatel.cz tráví i ty nejmenší firmy vyplňováním formulářů, hlášením, přiznáním a dalšími byrokratickými věcmi souvisejícími s daněmi 72 hodin času každý rok. Už kvůli ušetřeným nervům se vyplatí si na to někoho najít. A společnosti, které vám např. založí ready-made firmu, vám často dokážou pomoci i v otázkách daňového a finančního poradenství.