Podoba letadel se za poslední léta příliš nezměnila, ale designér Oscar Viñals je přesvědčen, že čas na radikální proměnu se blíží. Podívejte se, jak by mělo vypadat dopravní letadlo budoucnosti.

Podoba letadel se za poslední léta příliš nezměnila, ale designér Oscar Viñals je přesvědčen, že čas na radikální proměnu se blíží. Podívejte se, jak by mělo vypadat dopravní letadlo budoucnosti. Zdroj: Oscar Viñals

Podoba letadel se za poslední léta příliš nezměnila, ale designér Oscar Viñals je přesvědčen, že čas na radikální proměnu se blíží. Podívejte se, jak by mělo vypadat dopravní letadlo budoucnosti.
Podoba letadel se za poslední léta příliš nezměnila, ale designér Oscar Viñals je přesvědčen, že čas na radikální proměnu se blíží. Podívejte se, jak by mělo vypadat dopravní letadlo budoucnosti.
Podoba letadel se za poslední léta příliš nezměnila, ale designér Oscar Viñals je přesvědčen, že čas na radikální proměnu se blíží. Podívejte se, jak by mělo vypadat dopravní letadlo budoucnosti.
Podoba letadel se za poslední léta příliš nezměnila, ale designér Oscar Viñals je přesvědčen, že čas na radikální proměnu se blíží. Podívejte se, jak by mělo vypadat dopravní letadlo budoucnosti.
Podoba letadel se za poslední léta příliš nezměnila, ale designér Oscar Viñals je přesvědčen, že čas na radikální proměnu se blíží. Podívejte se, jak by mělo vypadat dopravní letadlo budoucnosti.
7
Fotogalerie

Víme, jak bude vypadat letadlo budoucnosti. Připravte se na revoluční změny

Podoba letadel se za poslední léta příliš nezměnila, ale designér Oscar Viñals je přesvědčen, že čas na radikální proměnu se blíží. Podívejte se, jak by mělo vypadat dopravní letadlo budoucnosti. Informoval o tom web businessinsider.com.

Viñalsovo třípatrové letadlo Eagle je například o mnoho ekologičtější než stávající stroje. Na palubu by se mělo vejít až 800 lidí a letadlo má pohánět 6 vodíkových motorů. Další energii dodají pro stroje budoucnosti větrné elektrárny na zadní části a solární panely, které jsou rozmístěny na povrchu letadla.

Nové letadlo má být i méně hlučné. Až o 75 procent. Bude vyrobeno z různých materiálů -  karbonu, grafénu, keramiky, mědi a titanu a kvůli tomu má být i lehčí.

Eagle by bylo ještě větším letadlem než obří Airbus A380 – rozpětí jeho křídel má mít téměř sto metrů (konkrétně 94,5 metru, rozpětí největšího Airbusu je 78,6 metrů). Křídla by se však dala složit – to by usnadnilo přesun po zemi a ušetřilo by to místo při skladování.

Novinkou by také byla takzvaná “pilot class”. Tak by se označovala třída na samotném nosu letadla, kde by se díky velkým proskleným oknům cestujícím naskytl stejný pohled, jaký vidí piloti.

A kdy by supermoderní letadlo mohlo vzlétnout? Viñals předpokládá, že až někdy kolem roku 2050.

Podívejte se na letadlo budoucnosti i na videu: