Ze hry Pague Inc. Podle činských úřadů má nelegální obsah.

Ze hry Pague Inc. Podle činských úřadů má nelegální obsah. Zdroj: Wikimedia

Ze hry Pague Inc. Podle činských úřadů má nelegální obsah.
Ze hry Pague Inc. Podle činských úřadů má nelegální obsah.
Ze hry Pague Inc. Podle činských úřadů má nelegální obsah.
Ze hry Pague Inc. Podle činských úřadů má nelegální obsah.
Ze hry Pague Inc. Podle činských úřadů má nelegální obsah.
6
Fotogalerie

Virus už svět nevyhubí. Čína zakázala oblíbenou hru Plague Inc.

Od vydání strategické videohry Plague Inc. uplynulo již 8 let, její zapomenutou popularitu ale vzkřísilo vypuknutí epidemie koronaviru COVID-2019. Čínský úřad pro správu kyberprostoru však minulý týden oznámil, že aplikace obsahuje nelegální obsah, a bude proto stažena z platformy App Store. Tvůrci hry z britského vývojářského studia Ndemic Creations nyní hledají cesty, jak rozhodnutí zvrátit.

„Pro hráče z Číny máme velmi smutnou zprávu. Zrovna jsme byli informováni, že hra Plague Inc. obsahuje ilegální obsah a bude z toho důvodu stažena z čínského App Store. Situace je kompletně mimo naši kontrolu,“ uvedlo v oficiálním vyjádření studio Ndemic Creations. Podle vývojářů není jisté, zda nařízení souvisí s probíhající epidemií koronaviru v Číně.

„Snažíme se najít způsob, jak hru dostat zpět k čínským hráčům,“ stálo v tweetu zveřejněném ve čtvrtek na jejich profilu. Zároveň se ale obávají, že představují moc malé studio na to, aby kvůli nim Čína změnila původní rozhodnutí. Jejich hlavním cílem má momentálně údajně být snaha o kontaktování Čínského úřadu pro správu kyberprostoru.

V Plague Inc. dostane hráč kontrolu nad infekčním onemocněním, které průběžně dále vyvíjí. Cílem kampaně je rozšířit patogen do všech koutů světa a vyhladit celé lidstvo dřív, než vědci vyvinou vakcínu. Zní to drasticky, studio ale na základě opakovaného uznání ze strany Centra pro kontrolu a prevenci nemoci (CDC) věří, že jejich aplikace slouží také ke vzdělávání lidí. „Momentálně spolupracujeme s předními globálními zdravotnickými organizacemi, abychom přišli na způsob, jak jim můžeme pomoct zastavit šíření COVID-19,“ znělo z Ndemic Creations.

Plague Inc. vytvořil britský podnikatel James Vaughan se startupem z města Bristol za asi 2500 liber, v přepočtu přibližně 74 tisíc korun českých. Hra se po vydání stala hitem, s časem však popularita přirozeně upadla. Propuknutí epidemie koronaviru ale pomohlo probudit neobvyklý zájem. Podle informací BBC má strategie přes 130 milionů hráčů po celém světě. Někteří z nich si ji prý stáhli, aby se vyrovnali se strachem z koronaviru. V Číně se hra navíc údajně stala nejprodávanější aplikací ledna.