Nestyda Hřebejk

Nestyda Hřebejk

Nestyda Hřebejk

Nikdy jsem si nemyslel, že by se filmová recenze dala odbýt pouhými třemi písmeny. V případě nového filmu Jana Hřebejka Nestyda to jde. Nestyda je prostě FUJ. Nezachrání ho ani režisérova sázka na osvědčeného „samotáře“ Jiřího Macháčka. Hřebejk nám zkrátka ztroškovatěl.


Na Nestydu jsem dostal volňásky od Frekvence 1. Dobrovolně bych na něj nešel, s Hřebejkovým dílem jsem se vnitřně rozešel po Medvídkovi. Od té doby nejsem ochotný za jeho takřka pásově vyráběné komedie ze života dnešních třicátníků a čtyřicátníků utratit ani korunu. U Nestydy bych si možná řekl o vrácení peněz.
Sofistikovaněji by to asi napsali sami filmoví recenzenti, kteří na Nestydovi nenechali nit suchou. Pro mne osobně je ale na Hřebejkově novince několik momentů, u nichž jsem se musel chtě nechtě zastavit. Scénka, při které zpoza zástěny ve fotoateliéru vychází Karel Gott, mě přiměla k úvaze, zda se Hřebejk opravdu zbláznil, nebo se jen pokouší o vtipy à la Kameňák Zdeňka Trošky.
Druhé zastavení si zaslouží moment, kdy se synové úspěšné, leč stárnoucí zpěvačky Nory (hraje ji Emília Vášáryová, zpívá ale na playback Hany Hegerové, která se ve filmu mihne jako její kamarádka) přou o to, jestli má mít ženská „vyholenou kundu nebo ne“. Inu, to je opravdu jiné dilema než v dalším Hřebejkově filmu Musíme si pomáhat!
Do třetice laciný product placement. Co na tom, že studio Frekvence 1, které se ve filmu objevuje, není opravdu studiem Frekvence 1, ale proskleným útočištěm pražského Expresradia v Anděl Media Centru na Smíchově, a že pánové z Těžkýho Pokondra na Frekvenci fakt nepracují (zato moderují právě na Expresradiu). Záběry loga rádia, stejně jako později dalších mediálních partnerů, byla i na Hřebejka příliš okatá.
Televize Nova jako hlavní partner mi k tomuto filmu sedí, HBO už méně. Ale ono české HBO už také není, co bývalo. Opravdu bych nechtěl být v kůži filmového recenzenta tiskoviny, která je mediálním partnerem Nestydy. To je na kulku do spánku.