Prima přepřahá

Prima přepřahá

Prima přepřahá

Výměna generálního ředitele televize Prima je celkem překvapivá a nečekaná zpráva. I když pohledem na výsledky téhle televize za loňský rok se už dalo leccos čekat. Litevce Aleksandrase Cesnaviciuse po roce a půl letos v březnu vystřídá český manažer Marek Singer. Nový šéf přichází z marketingového oddělení Karlovarských minerálních vod.


Zpráva to je zajímavá hned ze dvou důvodů. Zálusk na nejvyšší funkci v Primě měl i její výkonný ředitel Petr Chajda, který si profesně s Cesnaviciusem příliš nerozuměl. Švédský investor televize, společnost MTG, ale dal přednost člověku zvenčí (dost možná i proto, že Chajda prosadil loňskou třetí řadu reality show VyVolení, která úplně propadla). Pozitivní na tom je, že ve vedení Primy stane Čech s dobrými manažerskými zkušenostmi a pohledem z druhé strany – Singer se pohyboval ve firmách, které patří mezi největší zadavatele televizní reklamy (Unilever či Masterfoods).
Primu tedy povede člověk, který skvěle rozumí obchodu a marketingu, nemá však žádnou zkušenost s řízením médií, natož pak televize. Což nemusí být nutně na škodu, pokud se dokáže obestřít opravdovými televizními profesionály. Hodně bude záležet na výběru nového programového ředitele, protože současné provizorium s Dánem Jakobem Mejlhedem jako nástupcem „poníženého“ programového šéfa Jana Rubeše nemůžou majitelé Primy myslet vážně.
Singera čeká práce se zaváděním nové grafické podoby a loga Primy, mimochodem už třetího za poslední dva roky. Musí se poprat s klesající sledovaností, zbytečným vyhazováním peněz za drahé pořady, kterými Prima nemůže konkurovat levnějším a lépe sledovaným kouskům na Nově nebo dobře propracovanému schématu ČT1. Tvrdým oříškem bude fotbalové Euro 2008, které by mohlo Primu připravit o původní diváky a přinést pouze krátkodobý zisk sportovních, kteří potom utečou zpátky k České televizi a Nově.
Za Singera by se také mělo proměnit zpravodajství Primy a televize by si měla konečně ujasnit, jak se postaví k otázce digitalizace. Pro Primu by bylo nesmírně výhodné digitalizaci podporovat, protože hlavně v regionech ji dnes mnoho diváků z klasických vysílačů nenaladí. Digitálním signálem by mohla v pokrytí konkurovat i Nově. Mimochodem koncem loňského roku dosahovala Prima stejných výsledků jako za ředitelování Kateřiny Fričové před osmi lety. Jenže tenkrát ji mohlo chytat ještě o patnáct procent diváků méně.