Ratzinger?! Kdo to je?

Zdá se vám taková otázka nesmyslná? Mám kamaráda, který odcestoval na měsíc do hor, vrátil se, a jakožto ateista vůbec jméno kandidáta na nového papeže neřešil. Je mu dost jedno. Doma nemá televizi, ani v rádiu zprávy nesleduje, byla by to pro něj ztráta času. Přišel o supí vyčkávání na papežovu smrt, hysterii přesunu věřících do Říma, drama volby nového papeže. Přišel o mnohé „podívání“. Na svoji obranu tvrdí, že nevyhledává informace, které jsou mu na nic.

Má svůj fascinující svět, ve kterým studuje brouky, jejichž jména i latinský názvy jsou většině populace naprosto vzdálený, poslouchá muziku, kterou má rád, žádnou jinou, čte odborný časopisy a učí se jazyky, využitelné na svých výpravách. A jinak - nepovažuje za podstatné při své životní cestě zahlcovat svoji mozkovou kapacitu nepotřebnými informacemi. Ostatně, pro koho je důležité znát jméno nového papeže? Většina z nás jsme ateisté, kteří jen pochytili mediálně chytlavou informaci. Známe jméno Ratzinger, jeho papežské jméno Benedikt XVI., ale je nám na nic. S vědomím této znalosti nic nenaděláme. Tedy pokud nechceme psát zprávu o stavu médií, o vývoji katolické církve, či o víře a bezvěrectví… Což je pravda. Můžeme tedy říci, že sledování globálních zpráv, pokud nesouvisejí s naším specifickým zájmem či oborem činnosti, je pouhou neschopností věnovat se užitečnějším věcem? Zdá se, že ano. Nelze mít vše, nelze vědět vše. Jedinou cestou z nepřehlednosti nabídky je vlastní výběr. Člověku, který nezná jméno papeže, lze sice oponovat potřebou všeobecného rozhledu, nicméně logicky mu jeho postoj vyvrátit nelze. Je však třeba mu přiznat jeho osobní cestu, což je dost dobrá hodnota.