ENTER MULTIMEDIALE podruhé

První ročník festivalu nových médií ENTER MULTIMEDIALE proběhl v Praze v roce 2000 a dlouhé čtyři roky se zdálo, že byl taky poslední. Od té doby měli umělci, kritici či prostě příznivci umění nových médií v Česku jen jednu možnost - přehlídku Datatransfer, konfrontující špičky digitálního filmu ze světa (prostřednictvím licencování sekcí prestižního londýnského festivalu Onedotzero) s domácí digitální tvorbou (excelentní sekce Czech style!, v roce 2004 v dramaturgii tvůrce asi neoriginálnějších českých videoklipů Tomáše Luňáka)...

. Datatransfer se však věnoval pouze digitálnímu filmu a jeho stylotvornému působení na celou škálu větví popkultury (videoklip, reklama, desktopový film, televizní grafika, herní intro a in-game videa). Ostatní směry jako game art, net.art, hactivismus - ale také tvorba umělců, kteří o otisk v oblasti popkultury nestáli - svůj festival v Čechách neměly.
Dnes je však možné považovat za jistou informaci, že druhý ročník Enter Multimediale proběhne 9 – 12. května 2005. A to nejen v Paláci Akropolis, který se stane základnou festivalu, ale také na dvou velmi exkluzivních místech a těmi jsou – památník na Vítkově a Žižkovská televizní věž. Pořadateli jsou vedle Centra nezávislé kultury Paláce Akropolis také Mezinárodní centrum pro nové umění a technologie (CIANT). Při zmínce o památníku na Vítkově nelze nevzpomenout vystoupení australské „kybercelebrity“ Stelarca s obřím robotem Exoskeletonem, kterým vyvrcholila přehlídka Umělci nových médií, předchůdce všech českých festivalů v tomto oboru.
A o roboty je zájem i na druhém ročníku – do 15. února mohou posílat čeští a slovenští umělci své práce v oblasti animace, videa, ale také interaktivních a robotických animací. Na Vítkově však bude umístěna také výstava kolekce game artu, což je žánr -v zemi vývojářů komerčně velmi úspěšných her dost nepochopitelně - opomíjený. Bude zajímavé, podaří-li se najít v této oblasti tolik zajímavých Čechů, kolik se jich vyrojilo právě v oblastech, podpořených blahodárným působením Datatransferu. Sekce gameartu festivalu ENTER MULTIMEDIALE 2 si pohrává se starým českým pořekadlem Kdo si hraje nezlobí. Jsou češi zlobivci, nebo hračičkové?