Vstupte bez klepání. Lesy České republiky.

Není to tak dávno, co na všech třech českých televizích (myslím tím ty velké – ČT, Novu a Primu) běžela reklama na Lesy České republiky. Teď jsem na ni narazil na internetu. Banner na zpravodajském serveru Lidovky mě úpěnlivě zve na návštěvu: „Vstupte bez klepání!“ Znovu jsem se musel v duchu ptát, k čemu vlastně tahle reklama je?



Proč si státní podnik Lesy České republiky platí drahou kampaň v televizích, kde jeden reklamní spot přijde na stovky tisíc korun a proč zve návštěvníky internetu do lesa „bez klepání“, když každého normálně uvažujícího jedince by ani nenapadlo klepat někde u hájovny a ptát se, jestli může zajít na houby? Ať přemítám jak chci, nenapadá mě jiné logické vysvětlení, než že státní podnik Lesy ČR potřebuje vyčerpat rozpočet v kolonce propagace.

I kliknul jsem na banner a ocitl se na oficiálních internetových stránkách firmy. V části věnované tiskovým zprávám jsem narazil na informaci z letošního března o výběrovém řízení na reklamní agenturu, která by měla po dobu jednoho roku „dodávat služby v oblasti komunikace státního podniku Lesy ČR s veřejností s možností jejího každoročního prodloužení po dobu maximálně pěti let“.

Zpráva dále uvádí, že podnik vyzval k účasti v řízení renomované agentury Leo Burnettt, Mark BBDO, Young & Rubicam, ArkAdiA, Dorland, PEACOCK, AVANT Bozell a Remmark. Výběrové řízení mělo být dvoukolové, do druhého kola měly postoupit tři agentury. Ať jsem se snažil sebevíc, další informaci o konkurzu jsem už na stránkách Lesů ČR nenašel. Ale zřejmě už nějak dopadl, když se na internetu objevila nová reklamní kampaň.

V podstatě je to skvělý džob. Státní podnik bude mít vždycky peníze, kolonka určená „komunikaci s veřejností“ taky nezmizí. A že by ta komunikace mohla probíhat jinak než televizní reklamou na bezplatnou procházku v lese? Na co by ale pak ty agentury byly, že?