Pořezaná Šárka, zklidněný Lukáš a falešná Kateřina

Pořezaná Šárka, zklidněný Lukáš a falešná Kateřina

Pořezaná Šárka, zklidněný Lukáš a falešná Kateřina

Kdo sleduje lyžování, musel si těch chyb a nedopatření z poslední doby všimnout. Za neuvěřitelný a největší malér, kandidující přímo na titul „pitomost roku“, lze označit zranění oka sjezdařky Šárky Záhrobské.

Když křtila novou sjezdovku ve Vítkovicích, udeřila kladívkem do láhve šampusu a málem přišla o oko. Střepina skla z tlustostěnné láhve, v níž je víno pod tlakem, jí způsobila tržnou ránu pod okem, šití na čtyři stehy.
Je s podivem, že „papá“ Záhrobský, otec, trenér i manažer v jedné roli, jenž má promyšlený každý sebemenší krok, pošetilost nápadu neodhalil. Nakonec se i Šárka zlobila sama na sebe, že dotyčného neposlala do háje. Naštěstí ale i s nateklým okem (šití zasáhlo víčko) zajela dobře, skončila pátá, což naznačuje návrat formy. Poučení pro jurodivé pořadatele oslav a křtů je naprosto jasné: kladivo ne!
Fenomén v běžecké stopě jménem Lukáš Bauer byl také blízko chyby, chybného rozhodnutí. Ve vzteku nad dvojakým výkladem propozic mezinárodní lyžařské federace, což pro něj znamenalo značnou finanční ztrátu, chtěl opustit závody Tour de Ski. Nakonec ale zůstal, protože pochopil, že takovým protestem by zmařil úsilí celého svého týmu. Svou formu a suverénní prvenství potvrdil v závěru seriálu ve Val di Fiemme. Poučení je rovněž jasné: neukvapuj se a dej na rady přátel!
Včera fenomenální běžkyně Kateřina Neumannová si dnes stěžuje, že se v očích veřejnosti stala z bílé královny černou. Ano, je tomu tak a nelze se divit. Včera to byla Katka, kvůli níž jsme vstávali nad ránem, abychom sledovali na obrazovce, jak si jede pro medaili, nebo jsme radostí slzeli s TV-komentátory, když na olympiádě v Turínu vyhrála zlato a pak jí gratulovala dcera Lucka.
Jenomže dnes vidíme, že za vším byl marketingový kalkul. Mnohé napovědělo její loučení s kariérou v rodném Písku. To, že se tu projela na stometrové stopě z umělého sněhu za milióny korun, bylo okázalým nesmyslem. A poté její nástup do světa marketingu získával na obrátkách. Hlavní majstrštyky: liberecké MS lyžařů, Pražská lyže u Hradčan... Neumannová je skutečně produktem, jejž se její manažer, přítel a otec její dcery Josef Jindra snaží náležitě vytěžit. Přitom ona o něm v médiích nemluví jako o člověku blízkém, ale jako o panu Jindrovi, jenž jí snad tu a tam jen poradí. Je to tedy zjevně hra před veřejností, další kalkul a usvědčení z falše. Až se chce vzpomenout na slavnou páně profesorovu SMS o tom, že je někdo falešný a prázdný... A přitakat. Tady však poučení patrně není možné: marketing totiž jede na plné pecky a nepřipustí, že něco takového může být kontraproduktivní.