Kocáb ohlídá lidská práva, jako za privatizace ohlídal peníze občanů

Kocáb ohlídá lidská práva, jako za privatizace ohlídal peníze občanů

Kocáb ohlídá lidská práva, jako za privatizace ohlídal peníze občanů

Zelení si na nedělní republikové radě odhlasovali, aby ministryni pro lidská práva Džamilu Stehlíkovou ve vládě vystřídal hudebník Michael Kocáb. Je to dobrý nápad; hned jak nastoupí, požádám ho, aby přezkoumal, zda nebyla porušena lidská práva akcionářů Trendu.


Předesílám, že v Kocábově fondu Trend zařvaly kupony nejen moje, ale celé mé rodiny. Takže jsem podujatý – ale myslím, že oprávněně. Když po revoluci přišla kuponová privatizace a každý občan dostal své kupony, za které mohl nakoupit akcie nějakého podniku, byla většina střední třídy ekonomicky poměrně dezorientovaná a nepraktická (což je ostatně pro střední třídu typické). Dala přednost tomu, že svěří své kupony nějakému fondu. Řadu z nich však reprezentovali nevěrohodní šmelkové typu Viktora Koženého, proto opravdu hodně lidí z mého okolí přijalo jako úlevu nástup fondu Trend na tehdejší ekonomickou scénu. Vždyť jeho spoluvlastníkem byl Michal Kocáb, ten, co toho za revoluce tolik udělal! Ten z iniciativy Most! Ten bude se svěřenými penězi hospodařit poctivě, mysleli si tehdy lidé.
Ukázalo se však, že rozumnější bylo svěřit peníze Koženému než Kocábovi. On s fondem totiž nezačal pořádně hospodařit, naopak ho obratem se svými společníky prodali nějakým filištínům, jenž ho vytunelovali a lidi, kteří se při privatizaci na Kocába spolehli, že se poctivě postará o jejich peníze, odrbali. Kocáb neudělal nic trestného, to už zkoumaly orgány činné v trestním řízení. Jenom totálně zradil důvěru všech, kteří se spolehli na jeho image solidního člověka vybudovanou politickou činností za revoluce. Neudělal nic trestuhodného – řečeno marketingovou terminologií jenom prodal vlastní obličej do reklamy na pochybný podnik.
A to je, myslím, nejlepší průprava pro funkci ministra lidských práv. Vždyť kdo jiný by toho tolik věděl o malých křivdách na prostých lidech než reklamní tvář rozkradeného Trendu?