Dnes podáte, zítra dodáme ...

Dnes podáte, zítra dodáme ...

Dnes podáte, zítra dodáme ...

... praví propagační slogan České pošty. Mohl jsem se v pátek v úplnosti seznámit s jejími listovními službami a bez váhání prohlašuji, že jejich reklamní heslo je lež.


V pátek jsme s šéfredaktorem Pavlem Šafrem odeslali Českému olympijskému výboru výzvu, aby na protest proti porušování Olympijské charty Čínou naše výprava z her demonstrativně odešla. Najdete ji spolu s článkem ve čtvrtek v Reflexu (Reflex č. 33, vychází 14. 8. 2008). A já byl list osobně donést na poštu.
Byla to pošta v Praze 6 nad Vítězným náměstím, která má přízemí a první patro. Nahoře bývá volněji, tak jsem se tam dostal k přepážce bez čekání a optal se dámy za pultem, zda (byl pátek) bude dopis adresovaný na pražskou adresu v pondělí u cíle. Chvíli přemýšlela a pak řekla, že asi ne. Pátek je ono „dnes“ z reklamy. Pondělí je popozítří. Pošta nebyla schopná ani toho, ona byla schopná zaručit dodání ne zítra, jak tvrdí, ale – kdyby takové slovo existovalo – popopozítří. V úterý, pátý den po podání dopisu adresovaného do stejného města.
I šel jsem zase do přízemí, k okénku, kde se podávají zásilky pro expresní službu EMS, a v pátek zaplatil za to, aby ve stejném městě byla doručena jedna malá obálka do pondělka, do čtvrtého dne, sto čtyři koruny. Což je přes čtyři eura, částka, která není nikde na světě zanedbatelná.
Česká pošta by si prostě měla zvolit jiný slogan. Třeba: Náš šlendrián si draze zaplatíte!