Je přece neděle... a mám dost času

Je přece neděle... a mám dost času

Je přece neděle... a mám dost času

V Praze zodpovědní schválili poměrně citelné zdražení místní dopravy - o třicet procent. Běžní cestující by se tudíž postupně chtěli dočkat dostupnější a hustší sítě dopravních spojení, důvtipnějšího a výhodnějšího vedení linek, kvalitních dopravních prostředků, prodloužení provozu metra a některých linek povrchové dopravy přes půlnoc, zkrácení intervalů mezi spoji alespoň na některých tratích, zkvalitnění víkendové dopravy. Není tomu tak…

V Praze zodpovědní schválili poměrně citelné zdražení místní dopravy - o třicet procent.
Běžní cestující by se tudíž postupně chtěli dočkat dostupnější a hustší sítě dopravních spojení (není tomu tak, vše je při starém a navíc - ve volebních kláních zahušťované projekty jsou dávno zapomenuty), důvtipnějšího a výhodnějšího vedení linek (není tomu tak, vše je moc komplikované), kvalitních dopravních prostředků (není tomu tak, moderní jsou moc drahé, opravíme staré nebo dokoupíme sice nové, ale levné a málo vhodné), prodloužení provozu metra a některých linek povrchové dopravy přes půlnoc s přihlédnutím ke skutečnému zájmu cestujících (není tomu tak, ať se mládež i cizinci naučí chodit včas spát), zkrácení intervalů mezi spoji alespoň na některých tratích (není tomu tak, je přece málo vozů a peněz), zkvalitnění víkendové dopravy (není tomu tak…).
Všechno je jinak, jak dokládá článek z MF Dnes:
V NEDĚLI SI POČKÁTE NA TRAMVAJ DÉLE
Sotva si občané začali zvykat na dražší jízdné v městské hromadné dopravě, už Dopravní podnik ve spolupráci s Ropidem chystá další změny. Tentokrát nikoli v cenách, ale v provozu metra, tramvají i některých autobusů. …
Od začátku února se prodlouží nedělní intervaly téměř všech tramvajových linek a navíc třinácti autobusů, které vyjíždějí z vozoven a garáží mezi sedmou a devátou hodinou ranní.
"Interval prodlužujeme z patnácti minut na dvacet," potvrdil Filip Drápal, mluvčí společnosti Ropid, která integrovanou dopravu organizuje.
To znamená, že všechny tramvajové linky, které v neděli ráno vyjíždějí do ulic, pojedou místo čtyřikrát do hodiny jen třikrát. …

Tak tedy neděle. Město, kde je na šest set hotelů a pensionů s více než sedmasedmdesáti tisíci lůžek, přes padesát tisíc dalších lůžek je na ubytovnách a kolejích, kde spí turisté, kteří si ráno přivstanou s přáním v klidu poznávat další jeho krásy. Město, kam o každém víkendu přijede minimálně sto tisíc lidí z Čech i okolních míst střední Evropy. Město, kde se více než sto tisíc obyvatel rozhodne odjet v neděli na chatu veřejnou dopravou a kde si dalších sto tisíc lidí udělá rodinný výlet. Ti všichni toto chtějí učinit s logickou představou, že by mohli v pohodě a v klidu prožít krásnou neděli. V tomhle městě, divte se, také hodně lidí chodí do práce; a aby velké město dobře fungovalo, musí mnozí pracovat také v neděli. A že si hodně lidí chce dopřát víkendový sport, kulturu a jiné radosti, o tom ani nemluvme.
Závěr – počkáte si, holenkové! Je přece neděle… a mám dost času.

P.S. Tramvajové linky v Praze měří 559 km, tento druh dopravy zajišťuje 29,8 % z celkové dopravní nabídky.



Související články:
J. X. Doležal: DRAHÁ SOCKA (Reflex č. 4/2008)
Dan Hrubý: METRO KAZÍ ZÁBAVU (Reflex online, 25. 10. 2007)