Miliónová Zubová

Miliónová Zubová

Miliónová Zubová

Majitel mediální agentury Medea Jaromír Soukup musí trpět nezdravou fixací na Olgu Zubovou, ženu z nazelenalých billboardů: jinak by jí po fiasku v eurovolbách nemohl dát přes devět miliónů na volby do parlamentu.

Majitel mediální agentury Medea Jaromír Soukup musí trpět nezdravou fixací na Olgu Zubovou, ženu z nazelenalých billboardů: jinak by jí po fiasku v eurovolbách nemohl dát přes devět miliónů korun na volby do parlamentu.
Politika je samozřejmě plná tragických figur, Zubová není zdaleka jediná, kdo připomíná exotický pavilon zoo. Otevřete dveře sněmovny – a můžete klidně vybírat drahé vstupné.
Uniká mi ale logika z pohledu Soukupa. Jestli chce jen vyhodit pár miliónů, lze to udělat mnohem stylověji: pár holek z eskortu, Vladko z VyVolených coby moderátor, kasino na Šumavě… Ale zakládat a platit kvůli tomu fiktivní politickou stranu?
Člověk nemusí být nijak chytrý, aby vydělal tolik peněz jako Soukup; nesmí však postrádat kupeckou logiku a odhad. Ani jedno nemůžu v jeho spojení se Zubovou najít.
Lidé volí z různých iracionálních pohnutek, viz většina zvolených politiků. Těžko si ale představit jedinou, kvůli které volit Zubovou: Naštvanost? První den ve sněmovně vás naštve ještě víc. Zoufalství? Neznám nikoho zoufalejšího. Soucit? Ten Zubové nepomůže, potřebuje doktora.
Nechápu, proč si někdo jako Soukup, jenž si volby představuje jako koňské dostihy řízené z tribuny a do politiky chce přímo či nepřímo jen kvůli vlastnímu byznysu, nekoupí lepšího koně. Aspoň takového, co ještě může běžet na všech čtyřech, takže nepotřebuje takovou podporu.
Kdyby si Soukup jako pětku, nyní místo Zubové, koupil na kandidátku ČSSD někoho méně zoufalého a kontroverzního, jen by ušetřil; navíc by jím „manažovaná“ práce dotyčného kandidáta byla v parlamentu nenápadnější. Na rozdíl od Zubové by se třeba v důležité dny neschovával doma.



Další články Petra Holce najdete v rubrice KOREKTNÍ NEKOREKTNOST