Tak jak je to s těmi vlivnými v českých médiích?

Dnes nejprve omluva. V Česku je v médiích nejméně 37 osobností, jejichž slova mají větší váhu i dopad než ta, která píše obvyklý autor tohoto sloupku. Ale nezbývá vám nic jiného, než se zase spokojit jen s ním.

 

Dnes nejprve omluva. V Česku je v médiích nejméně 37 osobností, jejichž slova mají větší váhu i dopad než ta, která píše obvyklý autor tohoto sloupku. Ale nezbývá vám nic jiného, než se zase spokojit jen s ním.
Tolik rádobyvtipný začátek, ve kterém jsem chtěl nenápadně upozornit na to, že jsem v žebříčku "Top 49 českých médií" skončil na 38. místě. Žebříček sestavil měsíčník Forbes, který v Česku vychází teprve od loňského listopadu. Čtyřicítka nejvlivnějších Čechů v médiích je jeho prvním původním, nepřevzatým žebříčkem. Má celkem očekávanou podobu: v první desítce jsou výhradně šéfové a majitelé velkých médií (na prvním místě ředitel Novy, na druhém šéfka vydavatelství Ringier a na třetím generální ředitel veřejnoprávní televize), v druhé desítce se s manažery začínají mixovat šéfredaktoři (deníků Blesk, MF Dnes a Lidových novin), aby s menšími šéfíky opanovali třetí desítku. No a čtvrtá desítka zbyla pro baviče: mimo jiné Leoš Mareš, Jan Kraus ... a moje maličkost.
Žebříček pochopitelně vzbudil značnou pozornost, byť logicky výlučně zase jen v médiích. Drtivou většinu jmen z něj běžní konzumenti televize, webu či novin asi neznají. Jaký je tedy jejich skutečný vliv? Šéfredaktor českého Forbesu v předmluvě k žebříčku píše, že v něm jsou lidé, kteří "pomáhají namíchat náladu a pohled na svět". Otázka zní, jak moc.
Den či dva před zveřejněním žebříčku na sebe shodou okolností opět po čase upozornil prezidentův vicekancléř a "zlý muž z Hradu" Petr Hájek, když prohlásil, že "média ovládla náš svět a k volbám už ani nemá cenu chodit". Odvážné prohlášení, zejména od člověka, kterému naslouchá úřadující hlava státu ... a který svou kariéru, coby normalizační novinář a později zakladatel časopisu Reflex, v médiích sám začal.
Má šanci, pokud se Forbes v některém z příštích čísel rozhodne sestavit čtyřicítku nejvlivnějších českých kuriozit. Ale podle informací z redakce teď Forbes aktuálně pracuje na žebříčku českých miliardářů. To bude zase nuda.

Tolik rádobyvtipný začátek, ve kterém jsem chtěl nenápadně upozornit na to, že jsem v žebříčku "Top 49 českých médií" skončil na 38. místě. Žebříček sestavil měsíčník Forbes, který v Česku vychází teprve od loňského listopadu.

 

 

Čtyřicítka nejvlivnějších Čechů v médiích je jeho prvním původním, nepřevzatým žebříčkem. Má celkem očekávanou podobu: v první desítce jsou výhradně šéfové a majitelé velkých médií (na prvním místě ředitel Novy, na druhém šéfka vydavatelství Ringier a na třetím generální ředitel veřejnoprávní televize), v druhé desítce se s manažery začínají mixovat šéfredaktoři (deníků Blesk, MF Dnes a Lidových novin), aby s menšími šéfíky opanovali třetí desítku. No a čtvrtá desítka zbyla pro baviče: mimo jiné Leoš Mareš, Jan Kraus ... a moje maličkost.

 

 

Žebříček pochopitelně vzbudil značnou pozornost, byť logicky výlučně zase jen v médiích. Drtivou většinu jmen z něj běžní konzumenti televize, webu či novin asi neznají. Jaký je tedy jejich skutečný vliv? Šéfredaktor českého Forbesu v předmluvě k žebříčku píše, že v něm jsou lidé, kteří "pomáhají namíchat náladu a pohled na svět". Není sám, kdo si to myslí.

 

 

Den či dva před zveřejněním žebříčku na sebe shodou okolností opět po čase upozornil prezidentův vicekancléř a "zlý muž z Hradu" Petr Hájek, když prohlásil, že "média ovládla náš svět a k volbám už ani nemá cenu chodit". Odvážné prohlášení, zejména od člověka, kterému naslouchá úřadující hlava státu ... a který svou kariéru, coby normalizační novinář a později zakladatel časopisu Reflex, v médiích sám začal.

 

 

Má šanci, pokud se Forbes v některém z příštích čísel rozhodne sestavit čtyřicítku nejvlivnějších českých kuriozit. Ale podle informací z redakce teď Forbes aktuálně pracuje na žebříčku českých miliardářů.

 

 

To bude zase nuda.

 

(Psáno jako sloupek pro slovenský deník Sme).