Video placeholde
Alex Cox - Associate Game Director studiA Hangar 13
Záběry ze hry Mafia: Definitive edition
Záběry ze hry Mafia: Definitive edition
Záběry ze hry Mafia: Definitive edition
Záběry ze hry Mafia: Definitive edition
6
Fotogalerie

Exkluzivní rozhovor s tvůrcem remaku Mafie: Kolik bude mít hra misí a proč Paulie vypadá tak, jak vypadá?

Už 25. září vychází remake české hry Mafia. Fanoušci netrpělivě vyhlíží každou zprávu a každý náznak toho, jak bude legendární hra v předělávce vypadat. Tvůrci trousí informace postupně a po malých kouscích. Už víme, kdo bude postavy dabovat v češtině i jak se bude „nová“ Mafia hrát. O další informace se s webem reflex.cz podělil Alex Cox, který působí na pozici Associate Game Directora přímo ve vývojářském studiu Hangar 13. V exkluzivním rozhovoru, který Reflex získal jako jediné médium v Česku i na Slovensku, Cox prozrazuje, jaké mise nás čekají, proč Paulie vypadá tak, jak vypadá, a jak těžká bude závodní minihra.

Původní Mafia z roku 2002 je pro Čechy něco jako národní poklad. Jak důležité je pro vás české publikum?

Česká republika je domovem herní Mafie a velká část vývojového týmu Hangar 13 sídlí buď v Brně, nebo v Praze, takže samozřejmě, že je pro nás české publikum velice důležité. Víme, že mnoho našich největších fanoušků jsou Češi a že podporují značku Mafia již téměř 20 let. Přestože doufáme, že prostřednictvím Definitivní edice představíme Mafii zcela nové generaci hráčů, chceme také uctít tuto klasiku a vzdát hold hráčům, kteří ji mají rádi od samotného začátku.

Hra bude mít také nový český dabing, což je na našem malém trhu něco spíše výjimečného. Měli jste český dabing v plánu od začátku práce na remaku?

Rozhodně. Část naší fanouškovské základny považuje českou verzi Mafie za tu opravdovou „definitivní edici“ a cítili jsme, že uctění odkazu původní produkce je správné rozhodnutí. Náš tým v Brně věnuje zvláštní pozornost české verzi, a dokonce přivedl zpět některé dabéry z původního obsazení, aby zopakovali své role.

Četl jsem o změnách v příběhu Sáry a o tom, jak bude mít v příběhu větší roli. Mohli byste být konkrétnější? Dostaly i další postavy rozsáhlejší příběh?

Neřekli bychom, že se příběh Sáry změnil, jen je v remaku vidět častěji. V původní hře se objevila pouze v jediné misi, což jsme vnímali jako promarněnou příležitost pro postavu, která je pro Tommyho tak důležitá. Remake nám umožnil dát Sáře více času na obrazovce a přidat jí tím na významnosti. Nyní se objeví v šesti nebo sedmi misích. Vidíme Sáru kolem Salieriho baru na začátku hry, jak pomáhá svému otci Luigimu. Díky tomu vidíme Sáru a Tommyho a jejich první rozpačité interakce, než jejich romantický vztah opravdu začne.

Další hlavní postava, která získá větší prostor, je Sam. V originále se s postupem příběhu trochu vytrácí a my s ním již netrávíme tolik času. V remaku jsme našli způsoby, jak Sama více zapojit do misí. Opět jsme tady moc nezměnili, jen jsme upravili několik detailů, aniž bychom pozměnili hlavní příběh. Pouhá skutečnost, že Tommy, Paulie a Sam spolu nyní konverzují, když projíždějí městem Lost Heaven, znamená, že hráči si mohou užít jejich vtípky a vytvoří si s nimi hlubší spojení.

A dále dokonce i malé postavy, jako jsou Luigi a Carlo, dostaly více expozice. Hráči s nimi mohou komunikovat v Salieriho baru a objevují se na pozadí více scén.

Zatímco Frank nebo Don Salieri vypadají skoro stejně, v Tommyho, Samově a zejména v Paulieho tváři je vidět velká změna. Proč a jak jste změnili jejich vzhled?

Každá postava nyní vypadá trochu jinak, je to způsobeno tím, jak fungují moderní technologie na snímání pohybu obličeje. Původní postavy byly smyšlené, vytvarované umělci. Byly to jednoduché modely se základní animací provedenou ručně. V dnešní době můžete opravdu dosáhnout neuvěřitelně detailních a jemných obličejových gest, která hráči očekávají, přímým skenováním obličejů lidských herců a převáděním jejich skutečných pohybů do hry. Náš tým v Brně vlastně postavil pro tento projekt zcela novou soupravu pro skenování hlavy, což nám přineslo několik opravdu vynikajících výsledků.

Skenování hlavy a obličeje pak samozřejmě znamená, že herní postavy budou nevyhnutelně vypadat podobně jako jejich protějšky ze skutečného světa. Oblékli a stylovali jsme všechny postavy, aby připomínaly původní herní verze, a samozřejmě jsme vybrali správné herce pro každou roli. Celkově si myslím, že všichni hráči by souhlasili s tím, že kvalita hereckých výkonů je mnohem důležitější než kosmetická podobnost se starými postavami.

Myslím, že jakmile hráči stráví nějaký ten čas v Definitivní edici, nebudou pak starší verze postav příliš postrádat. Každý člen hlavního obsazení podává vynikající výkon a vypadá skvěle na obrazovce. Zejména Paulie, kterého hraje Jeremy Luke, vyzařuje charisma a je neuvěřitelně zábavný. On a Tommy (Andrew Bongiorno) mají vynikající chemii a ve společných scénách z nich opravdu máte pocit, že jsou nejlepší přátelé.

Nechali jste ve hře původní Easter Eggy? Vložili jste nějaké nové?

Některé jsme nechali. Některé jsme vyhodili. Nějaké jsme přidali. Budete si hru muset zahrát, abyste to zjistili...

Původní hra má 27 misí (včetně prologu, čtyř intermezz a epilogu). Bude počet misí v remaku stejný? Mohou fanoušci očekávat, že hlavní příběh budou doprovázet zcela nové vedlejší úkoly?

Remake má všechny hlavní mise z původní hry. Je zde ale několik změn – například The Whore a The Priest jsou spojeny do jednoho velkého úkolu – ale hra má velmi podobnou strukturu jako původní verze. Nové vedlejší úkoly jsme nepřidávali. Přidání několika vedlejších misí by nikdy nestačilo k uspokojení hráčů, kteří touží po zážitcích z obrovského otevřeného světa, a hru bychom tím změnili nepředvídatelnými způsoby. Zaměřili jsme se tedy jen na to, abychom zvládli dobře hlavní příběh.

A co policie ve hře? Budou se chovat stejně jako v původní hře a pokutovat vás za překročení rychlosti nebo projetí křižovatky na červenou?

Remake má dvě nastavení pro policii a my necháme hráče, aby si vybrali, které z nich preferují. Výchozí nastavení je pro běžnější hráče efektivnější a netrestá hráče za překročení rychlosti a podobné věci. Fanoušci oldschoolové Mafie si mohou vybrat nastavení „Simulace“, ve kterém se pak policie chová více jako v původní hře.

V původní hře existují 3 různé způsoby, jak zabít Morella. Bude to v remaku stejné, nebo jste si vybrali konec této postavy „letadlo na dráze“?

Pronásledování Morella se trochu liší od originálu, ale budete si hru muset zahrát, abyste zjistili jak. Morello se stále snaží uniknout v letadle, to je jediné, co mohu říct!

A co závodní minihra? Jak obtížné jsou závody v remaku? Bude možné závodit vícekrát kromě hlavního děje? A proběhne závod motocyklů (protože víme, že motocykly jsou nově součástí hry)?

Závodní mise Fair Play je v remaku samozřejmě zahrnuta, ale obtížností není ani zdaleka takovou překážkou, jakou byla v původní Mafii, zejména pro hráče s nastavením obtížnosti Easy nebo Medium. Je to stejná závodní dráha, stejné auto, stejný příběh, ale hratelnost je mnohem benevolentnější. Pro hardcore hráče, kteří touží po těžší výzvě, máme nastavení obtížnosti Classic, které je velmi obtížné a má spoustu nastavení upravených tak, aby byla hra co nejvíce podobná té původní. Sledoval jsem oddané fanoušky Mafie, kteří při uživatelských testech nezvládali vyhrát závod v obtížnosti Classic třeba několik hodin, a přesto se jim líbil, takže jsem si docela jistý, že to funguje – i když musím věřit našim vývojářům, že vyhrát závod v této obtížnosti je skutečně možné!

Někteří fanoušci mají pocit, že Mafia 2 je neúplná hra. Než jste začali předělávat Mafii 1, proběhla diskuse, zda předělat Mafii 2?

V komunitě fanoušků existují legendy o chybějícím obsahu v Mafii 2, ale ty jsou docela přehnané! Neexistuje žádná tajná nevydaná verze nebo nevyužitý obsah, který by stálo za to obnovit, takže to nebylo něco, o čem bychom uvažovali.

Mafia: Definitive Edition je součástí širšího projektu Mafia Trilogy, který poprvé spojuje všechny tři hry Mafia na stejné generaci herního hardwaru. Mafii 1 jsme museli předělat, protože původní verze je pro většinu moderních hráčů zastaralá a nepřístupná. Když jsme se podívali na Mafia 2 běžící na slušném počítači, bylo jasné, že příběh, prezentace a hratelnost stále fungují. Takže jsme Mafii 2 upravili pro konzole současné generace a Definitive edicí ji kvalitou přiblížili na úroveň PC.