Video placeholde

Nezávazný sex je velký problém gayů, taky jsem mu propadl, Češi jsou nevzdělaní, říká šéf činohry ND Špinar

Nechci dělat homosexuálům agitku, nezávazný sex je tabu, je to vřed na té komunitě a já ho chci otevřít, říká šéf činohry Národního divadla a režisér Daniel Špinar. Ve své nové hře Homo 40 popisuje svět seznamky Grindr, ve které gayové můžou během pěti minut najít partnera pro sex. Sám si to vyzkoušel a taky propadl závislosti. V rozhovoru představuje taky svůj pohled na experimentování v Národním divadle i nevzdělanost Čechů, aspoň co se divadla týče.

Špinar říká, že homosexuálové po 40 mají problém najít hodnotu vlastního života a neváží si sami sebe. Jejich heterosexuální vrstevníci mají rodiny a zapouští kořeny a oni jsou takové „mrtvé větve“. Nezávazný sex je podle Špinara v komunitě velký problém. V rozhovoru otevřeně líčí, jak mu sám propadl a ta zkušenost ho odšpuntovala. Zmiňuje i bezpečnost, někteří prý odmítají kondom a celkově je to hodně založené na důvěře. Může to ale být i past.

Byl jsem křesťansky vychovaný a svoje tělo si neužíval, proto jsem tomu možná tak propadl, říká Špinar. Záměrně jde tak trochu proti své komunitě, vládne v ní prý kult těla a mládí. Přes Grindr podle něj komunikuje přes 70 % gayů a sex je dostupný hned. Za svůj přístup sklidil i kritiku, prý mimo jiné i proto, že dělá komunitě špatné PR. Zdůrazňuje přitom, že homosexuálové jsou například nejlepší možní adoptivní rodiče.

Věděl jsem to celý život, už ve školce jsem měl chlapce, ale pak jsem to vytěsnil, říká o objevování své vlastní homosexuality Špinar. Coming out měl v 19 a odešel i z církve. Cestu zpět k víře a k bohu hledá od té doby stále. V církvi jsou podle něj skvělí i strašní lidé, chování kardinála Duky má v tomto směru za strašné.

Proč se snaží Daniel Špinar utíkat od politiky? Je festival Prague Pride příliš mírný a v čem je jeho důležitost? Jak se snaží experimentovat v Národním divadle a čím dělá třeba Maryšu moderní? Jsou Češi nevzdělaní? Proč bylo pro Národní divadlo problém, že byli jeho herci příliš staří? A bylo mu lépe bez historické budovy zatížené symbolikou?

Na další zajímavé rozhovory se podívejte zde  >>>