Vít Bárta

Vít Bárta Zdroj: Tomáš Tesař

Ministr Šmerda se vzepřel Vítu Bártovi a hned dostal padáka

Radek John nám s velmi ustaraným obličejem každý den předvádí stejné divadélko a říká: „V zemi se krade, je tady korupce a jedině Věci veřejné s tím bojují a šetří.“ Že VV na mnoha místech rozhodně nešetřily, už víme. A jak ukazuje případ  ombudsmana Petra Fejka vyhozeného z Českých drah, véčkaři naopak utrácejí dál „ze státního“.

 

Když ministr dopravy Radek Šmerda před několika dny zjistil (společně se šéfem drah Petrem Žaludou), že další zaměstnávání v práci nic nevykazujícího Fejka, který ale bral statisíce měsíčně, je před veřejností naprosto neudržitelné, nechal ho vyhodit.

 

 

Tato situace je zvláštní hned ze dvou důvodů. Šmerda byl dlouho považovaný za „maňáska“ skutečného šéfa Věcí veřejných Víta Bárty, který musel po několika skandálech odejít ze své funkce ministra dopravy. Jenže Šmerda se postupem doby emancipoval a pak se začalo ukazovat, že některé Bártovy kroky na ministerstvu, přestože on vždy tvrdil pravý opak, nevedly vždy k šetření a ke zlepšení stavu. Z dlouhodobého hlediska to bude vidět například u výstavby silnic a dálnic nebo při údržbě železničních tratí.

 

Už před dvěma týdny se začalo mezi „véčkaři“ hovořit o tom, že Radek Šmerda „vypověděl“ Bártovi poslušnost. To v jiném světle ukázalo, jak se někdy vláda v případě rezortů Věcí veřejných sestavuje. A poté, co Šmerda vyhodil Fejka, dostane sám padáka. Věci veřejné přitom mlčí o tom, že kauzu Fejk způsobil právě Bárta, že právě na jeho doporučení na České dráhy přišel.

 

 

Takže ministr Šmerda to odskáče a Věci veřejné poplují dál na vlně svého populismu. Dělají to i přesto, že plují ke hraně vodopádu, který je smete.