Ministr Bárta a plyšák: Co mají společného a co ne?

Ministr Bárta a plyšák: Co mají společného a co ne? Zdroj: Jiří Černohorský

Milionář Vít Bárta půjde po krku milionářům

Ministr vnitra a milionář Vít Bárta (VV) se podíval na své maserati bez značky stojící na zakázaném místě a řekl si, že by milionáři měli za dopravní přestupky platit víc. Horší věc ho napadnout nemohla.

 

Ne že bych měl principiálně něco proti tomu, aby Bárta zaplatil vyšší pokutu – už jen za strašidelný účes. Jinak bych se ale v naší skrznaskrz zkorumpované papírové demokracii bál dožít toho, až mě na dálnici zastaví policisté, podívají se na mou občanku a v autě jim vyjede mé daňové přiznání plus všechen movitý i nemovitý majetek včetně mrtvé manželky ve sklepě.

 

„Tak dneska to bude za tu chatu na Slapech a dolarové konto, pane řidiči,“ slyším je. „Nebo bez bloků jen za tu chatu. Jestli ale nechcete zaplatit, můžete s námi na stanici, zrovna se tam kolegové dívají na Pulp Fiction….“

 

Upřímně: je zločin mít maserati a nejet občas trochu rychleji, ne? Od čeho tahle auta jsou? A proč jsou tak sofistikovaná? Navíc i ministr by pak u sebe musel kvůli pokutám vozit kufřík s penězi, co údajně dostal od bratra za rodinný fígl s bezpečnostní agenturou….

 

Ostatně nebývají to ani tak majitelé těchto aut, kdo na dálnici vytlačuje ostatní řidiče či na ně zezadu najíždí, když jeho služební octavie náhodou jede o dva kilometry rychleji než vy. Blázen, co na D1 vytlačil řidičku mazdy, samozřejmě řídil tmavý služební superb, jak jinak. Implikuje mladoboleslavské dílo za půl miliónu korun, co i podle prezidenta drncá, nadprůměrné majetkové poměry, nebo ne? Jen tak mimochodem: často v těchto autech jezdí krajští politici či úředníci.

 

Podívejte se na policejní záběry vážných a smrtelných nehod z našich dálnic a silnic: jaká auta obvykle vidíte? Spíš levnější, často ojetiny. Místo nových brzd a motoru si jejich majitelé radši koupí chiptuning, takže to v sobotu večer stihnou na diskotéku o minutu rychleji. Že jste v nebezpečí, poznáte ve zpětném zrcátku už podle siluety řidiče: řídí levou rukou a o pravou, v níž drží mobil, si opírá hlavu. Na zrcátku mu visí korále nebo hrací kostky.

 

Navrhl bych proto zhruba tohle: za prdící výfuk na autě pokuta ve výši půlky bankovního konta; výše popsaný posed za volantem a mobil v ruce? Pokuta ve výši celého konta. Najíždění na řidiče přede mnou? Bankovní konto a byt…. Za pár týdnů by na našich silnicích bylo bezpečněji než v Německu.

 

Bohužel tu ale máme malý problém: majitelé těchto aut obvykle nic jiného nevlastní, auto pro ně bývá vším. Navíc u nás taky stále máme ústavní maličkost zvanou rovnost před zákonem. Ano, v našem státě nic moc neznamená, zvlášť sedí-li na důležitých židlích ctnostní lidé jako Pavel Němec, Renata Vesecká či Daniela Kovářová. Aspoň to ale hezky zní, něco jako Petr Kolář.

 

Zapomeňme na rozdílnou výši pokut. Možná by ohledně naší bezpečnosti prozatím stačilo, kdyby si policie sem tam s radarem stoupla i jinam než na rovné úseky dálnice, kde je úplně zbytečná.