Barack Obama navštěvuje státy postižené katastrofou

Barack Obama navštěvuje státy postižené katastrofou Zdroj: ČTK

Barack Obama – marketingový blaf století

Barack Obama a kontury Pražského hradu v pozadí. Obama nasvícený u pyramid v egyptské Gíze. Obama (v minulých dnech) plave s dcerkou v Mexickém zálivu. A výsledek? Prezidentovi USA klesla popularita v jeho zemi z původních 89 % na 42. Že by už i Američané odhalili tento marketingový blaf století?

 

Prezident Spojených států je relativně mladý, má sympatickou rodinku, tymolínový úsměv (na všech snímcích se usmívá téměř stejně), hluboký hlas (což působí až podprahově eroticky) a hlavně slíbil změnu. Také přesně aranžuje fotografie, na kterých se objevuje. On i jeho tým mají dokonalý cit pro to, jaké snímky „pustit“ médiím, aby se jistě objevily v televizi či novinách. Jenže už ani to Obamovi nepomáhá.

 

"Pozoruhodně konzistentní úsměv Baracka Obamy" na Vimeu.

 

Jistěže, musel se vyrovnávat s finanční, ekonomickou a hypoteční krizí. Dostal na jejich řešení k dispozici téměř bilion dolarů. Ovšem Američané mají stále silnější pocit, že jejich hlava státu, kromě pokračujícího marketingového představení, nečiní správná rozhodnutí pro budoucnost země. Opatření proti krizi se často míjí účinkem, obrovským problémem je nezaměstnanost, armádě se nedaří v Iráku a Afghánistánu. Obama dlouho váhal, co přesně říci k ropné havárii v Mexickém zálivu. Navíc se blíží podzimní volby do Kongresu a reálně hrozí, že jeho demokraté tam mohou přijít o většinu.

 

Prezident Spojených států byl populární doma i v Česku jen proto, že hlásal změnu čehokoli a stal se tak zejména miláčkem žen a mladších lidí. Bez ohledu na to, čeho mohl či nemohl dosáhnout. Marketingová bublina kolem něj ale pomalu praská. Žádné krásné fotky, jak například plave s dcerou v moři, to nezmění.