Jitka Ježková a Josef Polášek jako Marta a její mentor, nesnesitelný rozhlasák  Karel Beran

Jitka Ježková a Josef Polášek jako Marta a její mentor, nesnesitelný rozhlasák Karel Beran Zdroj: Nguyen Phuong Thao

V očích autora se v den premiéry zračí nefalšovaný a upřímný strach
Poslední scéna, Karel Beran odchází do zapomnění. Doufali jsme,  že bude následovat potlesk.
Děkovačka. Zleva: dramaturgyně Kateřina Jonášová, kostymní výtvarnice Anna Forstová, režisér Tomáš Svoboda, já, Karel Zima (Khaled), Lada Jelínková (Marta), Josef Polášek (Karel), Eliška Nezvalová (paní Kárná, paní v sušárně,  Zdena Procházková), Zdeněk Maryška (ředitel rozhlasu)
3
Fotogalerie

Jak jsem sfáral do divadla

Na fakultě nám dávali za vzor jistého západo­německého levicového novináře, podrývajícího kapitalismus třeba tím, že sfáral v převleku za horníka a napsal reportáž o tom, v jak nelidských podmínkách vykořisťovaní nebožáci pracují. Rozhodl jsem se nasadit žurnalistickou kůži se stejným entuziasmem. Po deseti letech psaní do šuplete mi jedno z pražských divadel přijalo hru a já měl možnost ponořit se do míst, která Karel Čapek popisuje ve své osmdesát let staré lamentaci Jak se dělá divadlo. Zkoumaje uzavřený svět Thálie zevnitř, šokovalo mě, že se od té doby na strašlivém osudu začínajícího autora nezměnilo zhola nic.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!