Luxusní Renault Reinastella z roku 1929 poháněl zážehový osmiválec o obřím objemu 7,1 litru

Luxusní Renault Reinastella z roku 1929 poháněl zážehový osmiválec o obřím objemu 7,1 litru Zdroj: Archív

Model AG1 (1910) vynikal výškou  2,1 metru, zřejmě kvůli gentlemanům s cylindry na hlavách. K pohybu sloužila dvouválcová dvanáctistovka o výkonu osmi koní.
Typ A z roku 1898 zvítězil v několika závodech. Například stokilometrový podnik Paříž– –Rambouillet zvládl za 2 hodiny a 49 minut.
Jedno z prvních MPV na světě má na svědomí právě Renault. Model Espace v druhé generaci osadili také technikou tehdejšího monopostu F1. Jeho desetiválec 3.5 dával brutálních  800 koní.
Avantgardní Renault Avantime ze začátku tohoto tisíciletí se příliš neuchytil. Za tři roky nevzniklo ani deset tisíc vozů.
4
Fotogalerie

Z Paříže do celého světa

Kořeny největší francouzské automobilky sahají až do konce předminulého století. Odkaz jejího zakladatele a hlavního vizionáře Louise Renaulta je patrný dodnes.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!