Orgie pro sběratele K 50. výročí vydání slavného alba Sgt. Pepper Lonely Hearts Club Band se v aukci Paddle8 objevila celá řada pamětihodností z historie Beatles: plakát ze švédského Pop festivalu z roku 1963 (vyvolávací cena 25 tisíc dolarů), plaketa první nominace na Grammy (13 000), ­Paulem McCartneym osobně napsaná pohlednice fanouškovi (6000) nebo raritní plakát na koncert v tokijské Nippon Budokan Hall v roce 1966 (16 000). V Hollywoodu se zase chystá na konec června dražba ikonického světelného parketu z filmu Horečka sobotní noci. Očekává se, že výsledná suma u svítící podlahy o rozměrech 24×16 stop vystoupá až někam k 1,5 miliónu dolarů.

Orgie pro sběratele K 50. výročí vydání slavného alba Sgt. Pepper Lonely Hearts Club Band se v aukci Paddle8 objevila celá řada pamětihodností z historie Beatles: plakát ze švédského Pop festivalu z roku 1963 (vyvolávací cena 25 tisíc dolarů), plaketa první nominace na Grammy (13 000), ­Paulem McCartneym osobně napsaná pohlednice fanouškovi (6000) nebo raritní plakát na koncert v tokijské Nippon Budokan Hall v roce 1966 (16 000). V Hollywoodu se zase chystá na konec června dražba ikonického světelného parketu z filmu Horečka sobotní noci. Očekává se, že výsledná suma u svítící podlahy o rozměrech 24×16 stop vystoupá až někam k 1,5 miliónu dolarů. Zdroj: Archív

„K nápadu pustit se do nástropního díla mě navedl sám prostor výstavní síně Mánes. Pracoval jsem přímo na místě, na lešení ve výšce deseti metrů. Jde o jakési sdělení shora. Nastavení zrcadla. Možná na první pohled matoucím, nesouvislým a legračním způsobem, ale věřím, že na pohled druhý způsobem naléhavě zapadajícím. Skici jsem připravoval po dobu několika týdnů, ale na místě vše vzalo za své. Bylo to až moc systematické a bylo potřeba jít intuitivnější, pudovější cestou, abych dosáhl kýženého výsledku a aby vše fungovalo s obrazy ,tam dole na Zemi‘,“ popisuje Lukáš Musil centrální objekt své – mimochodem velice povedené – výstavy, netradičně umístěný jako obří stropní pohled o 180 metrech čtverečních. Výstava v Mánesu je k vidění do 9. července.
Klip týdne Priessnitz — Žena Kdesi v Americe. Servírka jde ze šichty. Špičkou boty típe cigáro a všimne si, na chodníku pod nohou je… čmáranice. Doma se vykoupe, pustí si cédéčko Priessnitz (mimochodem vyšlo teď v reedici… počmárané), dá si kafe, na dně hrníčku… čmáranice. Na papíru na ledničce čmáranice, na ploše telefonu čmáranice. Sbalí batoh, nasedne do kabria, na silnici čmáranice, na záchodě na benzínce čmáranice. Jo a pak se ještě v motelu pomiluje s počmáranou holkou, projedou se na harleyi a pointu nebudeme vyzrazovat… Nový klip pro Priessnitz natočila herečka a modelka Tereza Srbová. Atmosféře zamlžených Jeseníků je vzdálený několik tisíc kilometrů. Přesto stojí za vidění.
Steidl hrál na Paganiniho kytaru Hudební festival v Kutné Hoře mě (Tesaře) dostal koncertem kytaristy Pavla Steidla. Dílem nesporným uměním hráče, dílem geniem loci kaple Božího těla. Třemi velkými gotickými okny nad pódiem bylo vidět stmívání, ubývající světlo v korunách stromů ani zpěv ptáků zvenčí nerušil převratnou interpretaci Paganiniho, v níž Steidl před pár lety našel novou krásu kytarových skladeb legendárního houslisty a ohromil znalce. Mimochodem, Pavel mi o pauze prozradil, že před týdnem měl v Itálii jedinečnou možnost zahrát si na nástroj, s nímž Niccolò začátkem 19. století vystupoval. Doslova řekl: „Ve vnitřní desce je díra prožraná od červotočů a tou mi do těla proběhla mocná síla. Cítil jsem to.“
MĚL HO V MERKU Kdo je největší rocková hvězda současnosti? Josh Homme z kapely Queens of the Stone Age? Ten animovaný panáček ze skupiny Gorillaz? Nebo Miley Cyrusová? Ne, největší rockovou hvězdou současnosti je tenhle ukrutný chlapík z Kanady, který se jal sekat trávník na své zahrádce nehledě na to, že se k němu rychlostí 175 km/h blížilo tornádo. „Měl jsem ho v merku,“ komentoval dotyčný Theunis Wessels (už jen jméno toho borce zní jako celá rocková kapela!) momentku, z níž se stal na internetu větší hit než z vystrčeného zadku Miley Cyrusové na její nové show.
Nechtěná Liduschka vyhrála Na popud režiséra Romana Meluzína napsal dramatik Karel Steigerwald muzikál Liduschka (Baarová) s hudbou Aleše Březiny a texty písní Jiřího Ornesta. Premiéru měl v plzeňském Divadle J. K. Tyla a také tam převzali tvůrci hlavní cenu Mimořádná inscenace jako nejlepší muzikál loňského roku, kterou udílí internetový magazín musical-opereta. Odborná porota ocenila především naprosto koncizní skládačku kabaretních či revuálních výstupů ze života Baarové a přímočarých politických polemik – „forbín“ – Baarové s Werichem. Realizace nekorektního Steigerwaldova textu přežila ze strany divadla četné útoky, a to včetně podezření z mravního narušení mládeže, režisér Meluzín dokonce dostal v divadle výpověď. Navzdory všemu ošklivé kačátko Liduschka jasně zvítězilo.
11
Fotogalerie

Mixér

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!