IKONICKÁ RECYKLACE  v plné parádě: Studentky z UMPRUM představují své modely, které už teď obdivuje svět

IKONICKÁ RECYKLACE v plné parádě: Studentky z UMPRUM představují své modely, které už teď obdivuje svět Zdroj: Nguyen Phuong Thao

IKONICKÁ RECYKLACE  v plné parádě: Studentky z UMPRUM představují své modely, které už teď obdivuje svět
Lenka Vacková a její barvami hýřící pokračování módních nápadů avantgardního kouzelníka Jeana-Paula Gaultiera. Barevné provedení a střihy si vypůjčila z křesťanských obrazů a ikon: „Inspirace starými ikonami užívám jako kontrast k dnešním módním ,ikonám‘, honbě za trendy a konzumem. Proto ta špekatá, překonzumovaná forma – chci se vyhranit proti dnešní obsesi módními značkami a tričky nadměrných velikostí.“
Alena Jakubová  má na sobě „svého Helmuta Langa“: „Pokusila jsem se propojit Langův strohý realismus, pro mě plný tajemství, s něčím podobně nerozšifrovatelným – se slovanskou mytologií – a dosáhnout tak lehce nadlidského zjevu,“ říká frekventantka druhého ročníku bakalářského studia. Pro inspiraci si stejně jako ostatní kolegyně pouštěla přehlídky „svého“ návrháře, kromě jeho díla studovala i jeho život a využila i jeho konkrétní modely, které studentům iniciátorka projektu Elisabeth Längle věnovala.
Kateřina  Plamitzerová  a její verze romantického, lehounkého stylu Romea Gigliho. „Tento slavný návrhář přelomu osmdesátých a devadesátých let je dnes téměř zapomenutý. Gigli se inspiroval hlavně historií, uměním nebo exotickými kouty světa; dokázal svými oděvy vyprávět příběhy, což jsem pojala jako příležitost přidat svou část příběhu. Svou práci jsem založila na knize Ženy, které běhaly s vlky, jež zkoumá archetyp divoké ženy ve starých příbězích a pohádkách různých kultur.“
Michaela Čapková zrecyklovala japonského avantgardistu a mistra vysoké krejčoviny Jódžiho Jamamota, jeho důraz na kvalitu materiálu a jeho myšlenku, že černá má tisíce odstínů: „Propojila jsem pánský pracovní oděv z téměř sto let starých snímků německého fotografa Augusta Sandera a typicky českou tkaninu kanafas, která byla původně užívána na závěsy a peřiny v českých chalupách a sukně zvané kanafasky. V kontrastu s kanafasem jsem v této pánské kolekci použila taft, technickou tkaninu a kůži.“
10
Fotogalerie

Ve stopách legend módy

Inovativní, kultivované, neokázalé, na první pohled úchvatné. Kolekce studentek oděvního designu z pražské „umprumky“, které osobitým způsobem recyklují oblečení světových módních značek, dokazují, že český oděvní design má budoucnost. Vstali noví bojovníci! Tedy přesněji nové bojovnice. A oblékly oslnivou zbroj vlastní výroby.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!