
Každý další ročník ankety Český slavík (před rokem 1996 Zlatý slavík) vábí otázkou: Co když to letos dopadne jinak? Zatím to ale končí už léta stejně a průběh show jako by zamrzl v hluboké normalizaci. Posuďte sami:
Před patnácti lety reklama slibovala výhru Mazdy 626. Tehdy se ještě místo smskových hlasů vyplňovaly a posílaly anketní lístky z časopisů a koresponďáky.
Ještě ročník 2006 působí z dnešního pohledu jako retro. V upoutávce se jako trumf objevil i sám mistr. Trochu riskantní a pochybnou strategií ale bylo lákat diváky na angažmá dua Těžkej Pokondr.
V roce 2009 přišel Ondřej Brzobohatý se staronovou ideou zapojit do upoutávky trochu humoru a opět tvář Českého slavíka – Karla Gotta. Výsledkem byla vcelku povedená upoutávka po řadě těch, které se kolébaly na hranici nudy a trapnosti.
„Slavíci se sjíždějí do Prahy a já v tom letos jedu s nima,“ říká moderátor Libor Bouček v televizní upoutávce z roku 2010 poté, co dvacet vteřin divák sleduje z pozice řidiče jízdu autem, na jehož kapotě je soška slavíka. Spíš než upoutávka bylo tohle video jen nutným připomenutím dalšího anketního klání.
Letos se na moderátorský post vrátil Ondřej Brzobohatý. Tak trochu jako ohraná písnička působí znovuzapojení Karla Gotta a rádoby vtipné pointy. Kolik z vás se ale zasmálo, kdy zaslechlo v lesní scéně jeho: „Kdepak ty ptáčku hnízdo máš...“?