
Autoři české kampaně "Nemyslíš, zaplatíš" mohou tiše závidět. Filmařsky zdařilá osvěta nebyla mezi lidmi ani zdaleka tak populární, jako průvodní písnička k bezpečností kampani melbournského metra.
Píseň "Dumb ways to die" (v překladu Připitomělé způsoby jak zemřít) vidělo za týden existence přes 14 milionů lidí, což ho pořád nezařazuje mezi největší internetové trháky, ale vzhledem k chytlavé melodii a groteskním způsobům smrti hlavních hrdinů videoklipu lze očekávat, že číslo ještě poroste.
Možná nejhorší je zjištění, že případy vyobrazené v klipu se skutečně staly a že máme před očima příběhy skutečných aspirantů na slavnou Darwinovu cenu, která se uděluje největším pošetilcům, jež sami sebe vyřadili z genofondu lidstva většinou bizarním a často doslova pitomým způsobem.
Neméně zábavné jsou i stránky, které tvůrci k celé kampani spustili. S laskavou ironií v nich sdělují "Dost lidí je schopno pochopit, že vlaky jsou velké, rychlé a nemá cenu se s něma zaplétat. Bohužel to ale některým ne a ne dojít."
Slabší a méně populárnější odvar máme i v České republice. V roce 2006 spustila svou kampaň Drážní inspekce. Jak se jí vede upozornit na nebezpečí v blízkosti kolejí, posuďte sami. Ve výroční zprávě inspekce je uvedeno, že v loňském roce zemřelo na kolejích 222 lidí, což je do jisté míry způsobeno i vlastním rozhodnutím ukončit život skokem pod vlak.
Která kampaň na vás zapůsobila víc? Hlasujte v naší anketě. I když, pokud si v duchu zpíváte, je asi vaše rozhodnutí jasné.