Ilustrační kresba

Ilustrační kresba Zdroj: Marek Douša

Never more vraždě architektury kruhovým objezdem v srdci Prahy

Kruháky patří k Lidlům, průmyslovým zónám, obchvatům měst střední velikosti a místům, kde je vysoká pravděpodobnost střetu svátečního řidiče s kombajnem. Ne do památkově chráněné městské zóny pod patronací UNESCO. Kdyby Praha 1 ten návrh objezdu mezi Prašnou bránou, Obecním domem, palácem U Hybernů a Českou národní bankou myslela jako škodolibý vtip, dalo by se tomu ještě uchechtnout. Ale skutečnost bude nejspíš prozaičtější... A zklamání nám tentokrát přinášejí i „investigativec“ Janek Kroupa a prudérní Slováci ve vedení tamní televize.

Kateřina Kadlecová: Trpce mě zklamala debutová detektivka investigativního reportéra Janka Kroupy Čistí, jejíž ne­umělé, lexikálně chudé sentence se čtou hůř než zpravodajství regionálního věstníku. Když už nakladatelství (zde brněnské BizBooks) získá autora známého jména a kniha by se díky tomu mohla slušně prodávat, proč jí nezajistí adekvátní redakční péči? Takhle postavy „vzájemně mezi sebou soutěží“, smlouvy se „antidatují“ a každou třetí větu musíte kvůli mizernému slovosledu číst dvakrát.

Marek Gregor: Navrhovaný kruhový objezd před Prašnou bránou a Obecním domem je buď projevem ztráty soudnosti, nebo zlomyslnou odvetou Prahy 1 vůči magistrátu za právě realizované trvalé omezení dopravy na nábřeží mezi Národním divadlem a Karlovým mostem. Každopádně obludnost.

Vojtěch Rynda: Vynikající dokument Mira Rema Láska pod kapotou, který loni soutěžil na festivalu ve Varech, jeho koproducent Slovenská televize vysílal až po 23. hodině, protože v něm zazní pár sprostých slov. ČT ho pustila v lidštějších časech a nyní je k vidění na jejím i-vysílání. Never more nemístné prudérnosti!

Never more kruháku v místě, kde se setkává gotika, secese, empír a funkcionalismus.