Není to ani rok, co Andrej Babiš vehementně hájil Antonína Prachaře s argumentem, že konečně na ministerstvo dopravy přichází po mnoha neumětelích skutečný odborník. Už víme, jak to dopadlo. Prachař selhal, kde mohl. Jeho účinkování na politické scéně i v úřadě bylo tristní. Přichází proto další Spasitel – Dan Ťok.
Nic proti bývalému šéfovi společnosti Skanska, je to zřejmě dobrý manažer, zkušený člověk a možná i dobrá volba na post ministra. Dokonce působí i sympaticky. Jenže Babiš se zásadně a dlouhodobě mýlí v jedné věci – ani superlepší manažer firmy ještě nemusí být dobrým politikem. A že ministr je především politik, přestože šéf hnutí ANO pořád tvrdí něco jiného, je zřejmé.
Politika navíc nepotřebuje žádné mutace Harryho Pottera, kteří mají kouzelné hůlky a zázračně dokážou změnit svět. Potter totiž žije v paralelním světě (čehož je pan Babiš příkladem) a ten nemá s realitou nic společného.
Možná i Prachař přišel na ministerstvo s dobrými úmysly, ale jeho práce byla jednoduše „průserem“. Podívejme se, co krátce po jmenování do funkce slíbil: Za priority považoval napojení české infrastruktury na evropskou dálniční síť (za rok se sice nemohlo nic zvláštního stát, ale nevíme o jediné věci, která by se někam pohnula a zlepšila), modernizaci důležitých železničních uzlů (???) a nastavení řádných kontrolních mechanismů v resortních organizacích (absolutní propadák). Chtěl se také zabývat efektivní modernizací dálnice D1 (zabýval, ale výsledek nic moc) a chtěl také vyřešit provoz a personální obsazení podřízené organizace Ředitelství silnic a dálnic (naprostá katastrofa a výměna několik ředitelů). Nijak nepohnul ani s neživým molochem jménem České dráhy a nedokázal řešit situaci ani v jiných jemu svěřených organizacích. Inu, konečně odborník…
Dan Ťok přichází do úřadu s pověstí, kterou by ani Harry Potter nedokázal vykouzlit. Podle některých zpráv a článků v některých novinách, dokáže vlastně všechno. Člověk by mu dokonce i přál, ať se mu to podaří. Ale když někdo začne do hloubky studovat, jak funguje Ředitelství silnic a dálnic, České dráhy, Správa železniční dopravní cesty, ČD Cargo, jak se staví dálnice (to ví Ťok dobře) a především jaká je (ne)vize České republiky v dopravní infrastruktuře (nejasná, neperspektivní a nemoderní), tak je jasné, že sebevražedná mise dalšího ministra právě začala.
Snad je vedena i dobrými úmysly, ale Harry Potter měl oproti němu jednu naprosto zásadní výhodu, přes všechny potíže a problémy se nakonec mohl rozhodnout sám a věci řešit podle toho, co bylo nejlepší. To v českém politickém systému ani ten nejlepší odborník nemůže, zejména když má za zády jiného čaroděje, který se skrývá pod tajemnými iniciálami AB…