Dozorový státní zástupce František Partík akceptoval názor pražské policie, jež zastavila tříleté šetření, zda desítky firem Agrofertu nekrátily daně objednáváním účelově nadhodnocené reklamy za celkem 272 miliónů korun u Farmy Čapí hnízdo.
V podezření se octli statutární zástupci farmy a zadavatelů reklamy, včetně tehdejšího předsedy představenstva Agrofertu Andreje Babiše. Podle Unie daňových poplatníků tak mohl stát přijít o desítky miliónů korun.
„Logické“ usnesení
„Po provedení přezkumu státní zástupce shledal, že je předmětné usnesení vystavěno logicky a předestírá právní úvahy, kterými se policejní orgán řídil,“ odůvodnilo Městské státní zastupitelství v Praze podporu závěrů policejního týmu Pavla Mikšovského.
Ponechme nyní stranou, že reklamní větev nebyla přidělena komisaři Pavlu Nevtípilovi, jenž přišel na nesrovnalosti v hospodaření Čapího hnízda při vyšetřovaní dotačního podvodu. Vyplynuly ze znaleckého posudku, který si nechal zpracovat kvůli vyhodnocení ekonomické situace farmy, a potvrdil je i Evropský úřad pro boj proti podvodům (OLAF).
Unie daňových poplatníků považuje rezultát za frašku. Daňový expert David Hubal přirovnává schéma tohoto podvodu, jako kdyby si sám postavil chatu v hlubokých lesích, kam zabloudí pár houbařů, a zadával si zde za mnoho miliónů propagaci pro příchozí zaměstnance vlastní korporace.
Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!