Zdroj: OMV

Častá příčina odtahu? Nekvalitní palivo!

Asociace asistenčních služeb bije na poplach kvůli nízkým teplotám. Pro auta ve špatném stavu to totiž často znamená konečnou a přivolání odtahu. Řešení je mnohdy náramně snadné – stačí tankovat kvalitní palivo. 

Až deset tisíc motoristů má v Česku každoročně potíže s nepojízdným autem, jakmile udeří mrazy. Nejčastěji je na vině vybitá baterie nebo vadný alternátor. Hned na dalším místě je ale načerpání nekvalitního paliva. Pochopitelně se to týká nejvíc nafty, která už při teplotách kolem nuly může zlobit. Důležité je proto čerpat kvalitní palivo.

Co je filtrovatelnost?

Jakost motorových naft je definována evropskou a českou normou,kterou musí dodržovat výrobci, distributoři i prodejci u čerpacích stanic. Od poloviny listopadu musejí prodávat naftu pro mírné zimní klima tak, aby od prosince měla filtrovatelnost minus 20 stupňů Celsia – to značí teplotu, kdy dojde k ucpání filtru. Až v případě zhoršení klimatických podmínek nabízejí prodejci speciální arktickou naftu třídy 2s filtrovatelností minus 32°C. Renomovaná prodejci ji ale nabízejí celou zimní sezónu.

Nemíchat!

Sebelepší zimní nafta je ale k ničemu, pokud ji motoristé smíchají s letní. Vznikne tak směs s reálnou filtrovatelností, která se příliš neliší od té podzimní. A co dělat když auto nejede a nafta zamrzne? Nejlevnější je odtah někam do tepla, kde zase povolí. A pak palivo vyjet, případně doplnit zimním.

OMV