Vyhlídka Máj

Vyhlídka Máj Zdroj: Profimedia.cz

Okolím Prahy: Přes Záhořanské brody nad vltavský kaňon

Tento výlet vás zavede méně náročným terénem do blízkého okolí Prahy. Cestou si můžete prohlédnout zámek v Průhonicích, užijete si zábavné brody Zahořanského potoka a nakonec i krásnou vyhlídku na vltavský kaňon u Davle.

Nástupním místem tohoto cyklovýletu je stanice metra Háje, cílem je stanice metra Karlovo náměstí.

Od metra se vydáme Opatovskou ulicí směrem k Hostivařské přehradě a na kruhovém objezdu s Výstavní ulicí odbočíme na cyklotrasu A 226, po které dojedeme až na hráz Hostivařské přehrady.

Cykloklub obtížnost 2Cykloklub obtížnost 2|Reflex.cz

Náročnost:
lehká, obsahuje několik technicky obtížných úseků a několik prudších výjezdů

Délka:
57 km

Převýšení:
cca 800 metrů

Doporučené kolo:
horské (MTB)

Tam odbočíme vpravo na červenou TZ (turistickou značku) a kolem přehrady dojedeme do Petrovic. Pokračujeme dále po červené podél Botiče přes Křeslice, Průhonice, kolem zámeckého parku v Průhonicích do Osnice, přes dálniční obchvat Prahy do Horních Jirčan a lesní cestou zakončenou prudkým sjezdem do Psár, kde se (stále po červené TZ) napojíme na silnici.

Po silnici pokračujeme směrem na Radlík a na konci Psár, kde se silnice začíná zvedat do vrchu - u památníku sovětského partyzána - překonáme svodidla a následujeme modrou TZ do lesa.

Obtížný terén nás čeká jen pár desítek metrů a modrá značka nás přes Libeř dovede do Zahořan, odkud modrá TZ vede podél Zahořanského potoka s více než deseti brody (brodů se nemusíte bát, jsou mělké a skoro všechny jdou případně objet po nedalekých můstcích).

Čím více se blížíme k soutoku potoka s Vltavou, tím více houstne původně trampské osídlení (osady Havaj, Orlík, Na ostrůvku, Sedm jezů atd.). Musíme proto bedlivě sledovat značení, abychom za Maškovým mlýnem neminuli rozcestí a odbočku červené TZ vpravo.

Stoupání po rozbité lesní cestě do prudkého kopce nás ale odmění překrásným výhledem na údolí Vltavy u Davle, včetně mostu – hlavního hrdiny filmu „Most u Remagenu“.

Po vyhlídce pokračujeme dále po červené přes Oleško a Novou Březovou, kde se napojíme na silnici a sjedeme do Vraného nad Vltavou. Z Vraného pokračujeme dále po silnici přes Jarov ke Zbraslavskému mostu.

Zde se napojíme na páteřní pražskou cyklostezku A2, po níž dojedeme až do cíle výletu.

Stáhněte si mapu ve formátu GPX nebo KML.