Pustá Rybná

Pustá Rybná Zdroj: Profimedia.cz

Ze Svratky mezi skály Milovského Polesí (těžká trasa)

Výchozím bodem tohoto výletu je městečko Svratka. Jedná se o mírně upravenou (a nepatrně sjízdnější) verzi původní trasy, která obsahovala několik nesjízdných úseků.

Nástupním i cílovým místem tohoto cyklovýletu je město Svratka.

Ze Svratky vyrazíme po červené turistické značce (TZ) směrem na Karlštejn a pokračujeme po ní až na rozcestí Pustá Rybná, kde červená odbočuje vlevo. My však pojedeme po modré TZ rovně až do Březin, kde modrá značka končí a dále nás kousek povede zelené značení.

Za obcí Březiny na rozcestí V Pasekách odbočíme doleva na žlutou TZ, po níž dojedeme do Krásného. V Krásném odbočíme vpravo na zelenou TZ. Ta nás dovede na rozcestí pod Buchtův kopec, výjezd na něj (i sjezd jsou hodně fyzicky u technicky náročné). Vynecháme a pokračujeme rovně po lesní cestě směrem ke Sněžnému.

Cykloklub obtížnost 4Cykloklub obtížnost 4|Reflex.cz

Náročnost:
těžká, kopcovitá trasa, obsahuje několik technicky obtížných úseků

Délka:
59 km

Převýšení: cca 1200 metrů

Doporučené kolo: horské (MTB)

Po zhruba kilometru se napojí červená TZ, po které projedeme přes Sněžné a pokračujeme za Milovy.

V místě, kde červená TZ odbočí vpravo a začne stoupat k Drátenické skále, budeme pokračovat rovně po asfaltu do obce Blatiny, kde odbočíme vpravo na cyklotrasu č. 4340.

Za obcí Blatiny odbočíme prudce vpravo a po zelené TZ dojedeme až na rozcestí Dráteníčky. Zde zvolíme směr vlevo a budeme pokračovat asi kilometr po cyklotrase č. 4022. Po ujetém kilometru odbočíme prudce vpravo na zpevněnou lesní cestu, která nás dovede po dalším necelém kilometru na křižovatku s červenou TZ.

Odbočíme vlevo a pokračujeme po zmiňované červené TZ až na rozcestí Pod Žákovou horou. Tam odbočíme vlevo a Žákovu horu objedeme po zpevněné lesní cestě až do místa, v němž budeme mít znovu možnost napojit se na červenou TZ. Po ní se pojedeme až pod horu Tisůvka.

V okamžiku, kdy se červená TZ na křižovatce napojí na asfaltovou silnici, značení opustíme a po zpevněné lesní cestě se vydáme mírně vlevo. Zhruba po kilometru nás cesta dovede na modrou TZ, po které přes rozcestí Zubačka dojedeme do Vojnova Městce.

V něm odbočíme vpravo a po zelené TZ se vydáme na rozcestí Na Potůčku. Zde odbočíme opět vpravo, na cyklotrasu č. 4122 do Herálce.

V Herálci vystřídáme cyklotrasy (tentokrát za číslo 4180) a po silnici dojedeme do Svratky.

Zobrazit místo Svratka II. na větší mapě

Stáhněte si mapu ve formátu GPX nebo KML.

Velmi těžkou verzi trasy najdete zde: