Přimda

Přimda Zdroj: Pastorius / Wikimedia Commons

Z Přimdy liduprázdnými šumavskými lesy

Městečko Přimda má svoji dominantu ve stejnojmenné hoře se zříceninou románského hradu, od kterého je pěkná vyhlídka. My si ji však necháme na konec výletu a vyrazíme na trasu, která vede kolem barokního loveckého zámečku Diana. Delší dobu potom pojedeme liduprázdnou, ale velice krásnou krajinou bývalého pohraničí. Cestou zpět neopomeneme vyšplhat na rozhlednu Milíře u stejnojmenné obce.

Nástupním i cílovým místem tohoto cyklovýletu je město Přimda.

Z náměstí v Přimdě vyrazíme po cyklotrase č. 2238 směrem na Milíře. Na rozcestí U Prokopce odbočíme vlevo a budeme pokračovat po cyklotrase č. 2237 až do Nové Vsi.

Za ní odbočíme z cyklotrasy vpravo na neznačenou zpevněnou cestu a po několika kilometrech se před obcí Diana napojíme na cyklotrasu č. 2235.

Cykloklub obtížnost 2Cykloklub obtížnost 2|Reflex.cz

Náročnost:
lehká trasa, bez technicky obtížných úseků, pozor, delší úseky mimo obydlené oblasti

Délka:
46 km

Převýšení: cca 300 metrů

Doporučené kolo: trekové nebo horské (MTB), vhodné i pro croozery

Dianě odbočíme vlevo, na žlutou turistickou značku (Kolowratova naučná stezka) a žluté se budeme držet až k rozcestí Rybničná, kde odbočíme doprava na červenou TZ (stále po Kolowratově naučné stezce).

Červená značka nás nyní povede delší dobu víceméně neobydlenou krajinou a U staré celnice se napojí na Příhraniční naučnou stezku.

Po červené dojedeme až k rozcestí u bývaléNové Hutě, kde odbočíme vpravo na modrou TZ, kterou později opustíme ve prospěch cyklotrasy č. 2207. Té se budeme držet až do křížení s cyklotrasou č. 2238A.

Nových Domcích odbočíme vlevo na cyklotrasu č. 2238 a ta nás přes Rozvadov, Svatou Kateřinu a Milíře dovede zpět do Přimdy.

Zobrazit místo Přimda na větší mapě

Stáhněte si mapu ve formátu GPX nebo KML.